poniedziałek, 24 czerwca 2013

Sałatka ziemniaczana z makrelą i boczkiem

Sałatka ziemniaczana z makrelą i boczkiem

Sałatka ziemniaczana z makrelą i boczkiem

Zadaniem kolejnej odsłony Barku Sałatkowego Peli było przygotowanie sałatki wg przepisu naszego kulinarnego guru. Takiego guru nie posiadam, dlatego sięgnęłam po przepis osoby, której przepisy po prostu lubię i wiem, że potrafią mnie pozytywnie zaskoczyć. Padło na Nigela Slatera i jego sałatkę z dodatkiem wędzonej makreli. Przepis ten wrzuciłam w zakładki jakieś 4 miesiące temu i w końcu nadarzyła się okazja, by go wypróbować. Sałatka wyszła niezwykle smaczna. Połączenie wędzonej ryby, boczku i pikantnego dressingu musztardowego potrafi zachwycić. Połówek stwierdził, że sałatkę chętnie zje jeszcze nie jeden raz. 


Sałatka z ziemniaków i makreli

SAŁATKA Z WĘDZONĄ MAKRELĄ I ZIEMNIAKAMI

Składniki (na 2 duże lub 4 mniejsze porcje):
  • 500 g małych ziemniaków
  • 1 cebula
  • 3 łyżki octu z białego wina
  • 6 plastrów wędzonego boczku
  • 1 wędzona makrela (300 g)
  • 3 czubate łyżki posiekanego koperku
  • dressing: 2 łyżeczki musztardy dijon, 1 czubata łyżeczka kaparów, 6 łyżek oliwy ev, 2 łyżki octu winnego (lub soku z cytryny), sól i pieprz do smaku
Ziemniaki obieramy, gotujemy w osolonej wodzie do miękkości. Odcedzamy i odstawiamy do ostygnięcia a następnie kroimy na pół. Cebulę obieramy, kroimy w piórka, zalewamy octem i odstawiamy na 15 minut. Boczek kroimy w kostkę, smażymy na rumiano na patelni. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku. Oddzielamy mięso ryby od ości i skóry. Dzielimy na większe kawałki. Przygotowujemy dressing: przy pomocy łyżeczki łączymy musztardę, ocet, oliwę, dodajemy posiekane kapary, doprawiamy solą i pieprzem, mieszamy. Do ziemniaków dodajemy odcedzoną cebulę, kawałki ryby, boczek. Całość zalewamy dressingiem, delikatnie mieszamy, posypujemy koperkiem i podajemy.


Sałatka ziemniaczana z makrelą przepis

Całkowity czas przygotowania: 25 minut.

9 komentarzy :

  1. Świetne połączenie składników. Ziemniaki z wędzoną rybą łączyłem, ale o boczku nawet nie pomyślałem :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. och, dziękuję ci za ten przepis - ostatnio mam fazę na ziemniaki (po dłuuugiej przerwie) a makrelę zawsze kochałam. Zrobię w tym tygodniu na pewno i zjem ze smakiem
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze łączyłam ziemniaki albo z boczkiem, albo z rybą, ale tak razem też mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo smakowicie wygląda:) ciekawe połączenia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie wygląda :) Niesamowite zdjęcia aż chce się zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ładne to, tym boczkiem to mnie przekonałaś żeby jakoś na dniach wypróbować takiego połączenia

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna! Na pewno wypróbuję! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. to może yć naprawdę ciekawe połaczenie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Smakowita. I ryba, i boczek (a że makrela wędzona, to pewnie świetnie się komponują) :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.