czwartek, 13 czerwca 2013

Placuszki ze szpinakiem i ricottą

Placuszki ze szpinakiem i ricottą

Placki ze szpinakiem i ricottą

W kolejnej odsłonie "Trzy po trzy" króluje szpinak, jajko i cytryna. Dementuję plotki, jakobym posiadała jakiegoś tajnego dostawcę jajek czy cytryn. Tak się złożyło, że ostatnio te składniki były już obecne w naszym trio i całkowicie o tym zapomniałam. Wczoraj zastanawiałam się, co mi do głowy strzeliło, by do zestawienia dodać cytrynę. Jajko i szpinak to całkiem dobrana para, ale cytryna mocno ograniczyła moje (i zapewne innych gotujących także) działania. Pierwotnie chciałam zrobić sałatkę z młodego szpinaku z chrupiącym boczkiem i jajkiem w koszulce z dodatkiem cytrynowego sosu vinaigrette. Połówek musiał jednak zostać dłużej w pracy i mój plan nie powiódł się. W końcu widząc w lodówce spore zapasy ricotty postanowiłam usmażyć delikatne placuszki z jej dodatkiem. Otarta skórka z cytryny świetnie się tu wkomponowała. A co w ramach wspólnego gotowania przygotowałły Maggie, Siankoo i Gin, dowiecie się zaglądając na ich blogi. 

Placki ze szpinakiem przepis

PLACUSZKI ZE SZPINAKIEM I RICOTTĄ

Składniki (na około 8 sztuk):
[przepis własny]
  • 250 g sera ricotta
  • 80 g mąki pszennej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 ml mleka
  • 2 jajka (osobno białka i żółtka)
  • sól do smaku
  • 1 ząbek czosnku, posiekany
  • skórka otarta z połowy cytryny
  • 50 g liści szpinaku
W jednej misce umieszczamy ser, mąkę, proszek do pieczenia, mleko, żółtka, czosnek. Miksujemy do połączenia się składników. Szpinak myjemy, osuszamy, drobno siekamy. Do masy serowej dodajemy szpinak i skórkę z cytryny, mieszamy. Doprawiamy do smaku solą (dałam około pół łyżeczki soli).
Białka ubijamy na sztywną pianę z odrobiną soli. Dodajemy po łyżce piany do masy serowej i delikatnie mieszamy łyżką. Na patelni rozgrzewamy olej, chochelką nalewamy porcje ciasta, smażymy na rumiano z obu stron. Podajemy z gęstym jogurtem greckim lub kwaśną śmietanę. Dodatkowo do placuszków przygotowałam lekką sałatkę na bazie pomidorków koktajlowych i dymki.


Placuszki ze szpinakiem przepis

Całkowity czas przygotowania: 20 minut.

13 komentarzy :

  1. To sie chyba z Siankoo zgadalyscie placuszkowo :)
    Apetycznie wygladaja!

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie :) u mnie też placuszki z ricottą i szpinakiem :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bajecznie! Robisz świetne zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż by się chciało porwać jednego..albo nawet dwa :) Zapraszam Cię serdecznie z tym przepisem do mojej akcji "Czas na szpinak 3" :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam zarówno szpinak i ricottę, więc danie jak najbardziej wpasuje się w moje smaki ;) pychota !

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniami, Twoje też wyglądają cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  7. ricottę mam w domu, szpinak też:) ..... może rozpieszcze sie takimi placuszkami w poniedziałek rano:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy08 maja, 2014

    zrobione, wszamane, pychota, uczta a nie śniadanie;p choć nie trzymałam się stricte Twojego przepisu... u mnie szpinak mrożony i feta, placuszki wyszły zieloniutkie;p jestem absolutnie uzależniona od zaglądania do Ciebie po kilka razy dziennie:)

    pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przypadły Ci do gustu Marto. I do tego feta, prawdziwa rozpusta :) Ja obecnie szaleję ze szpinakiem w kuchni, dziś robię bułeczki z jego dodatkiem.

      Pozdrawiam,
      Malwinna

      Usuń
    2. Anonimowy08 maja, 2014

      zostało mi trochę fety, bo robiłam tartę z papryką i fetą, więc szybko zajrzałam na Twój blog - i padło na placuszki:) a przyznam się szczerze, że ricotty nigdy nie jadłam... - jaka jest w smaku? z gatunku tych lżejszych czy cięższych serów?

      Marta

      Usuń
    3. Ricotta jest delikatna w smaku. Koniecznie jej spróbuj :)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Printfriendly