środa, 5 czerwca 2013

Placuszki z botwinką (farçous)

Placuszki z botwinką (farçous)

Plackiz  botwiny przepis


Dziś wspólnym tematem naszego wirtualnego kucharzenia była botwinka. Postawiłam na proste francuskie placuszki z jej dodatkiem. Tradycyjnie farçous  podaje się z  dodatkiem sałatki jako danie główne, ale równie dobrze mogą stanowić przystawkę lub dodatek do jakiegoś dania. Ja moje placuszki podałam z kleksem kwaśnej śmietany oraz lekką sałatką na bazie pomidorów i młodej cebulki. Razem ze mną we wspólnym pichceniu wzięli udział: Mirabelka, Dobromiła, Siaśka, Bartoldzik i Wojciech

Placuszki z botwiną

PLACUSZKI Z BOTWINKĄ (FRANCJA)

Składniki:

  • 1 szklanka mleka
  • 1 i 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko plus 1 żółtko
  • 3 duże liście botwinki, bardzo drobno posiekane
  • 1 łyżka natki pietruszki, drobno posiekanej
  • 1 łyżka szczypiorku, drobno posiekanego
  • 1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
  • 1 malutka cebulka, posiekana lub starta na tarce
  • sól i pieprz do smaku
Liście botwinki myjemy, osuszamy, bardzo drobno siekamy. Łączymy mleko, mąkę, jajko i żółtko przy pomocy trzepaczki. Doprawiamy pieprzem i solą (dodałam około 1/3 łyżeczki soli). Dodajemy botwinkę, natkę, czosnek, cebulkę, szczypiorek. Dokładnie mieszamy. Na patelni rozgrzewamy olej, przy pomocy chochelki wlewamy porcje ciasta, smażymy z obu stron na rumiano. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku. Placuszki z botwiną podajemy z lekką sałatką oraz kwaśną śmietaną (lub ulubionym sosem). 

Placuszki botwinkowe

9 komentarzy :

  1. A właśnie się zastanawiałam, jak jeszcze (oprócz zupy), można wykorzystać botwinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowne, muszą smakować wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę wypróbować, wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietnie wygladaja! Ubolewam nad tym, ze tak tutaj trudno o botwinke...

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomyśleć, ze kjje przez całę zycie z botwinki tylko zupę gotowałam ...w tym roku jednak odnajduję znacznie szersze jej zastosowanie:) .... takie placuszki musza się u mnie pojawić:)P

    OdpowiedzUsuń
  6. tartę już robiłam teraz czas na takie wykorzystanie botwinki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzis robie na obiad . Zrobie fotki I wysle.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na ile porcji jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.