środa, 22 maja 2013

Salatka z kaszy gryczanej

Salatka z kaszy gryczanej

Sałatka z kaszy gryczanej przepis

Zarówno ja, jak i Połówek, bardzo lubimy wszelkiego rodzaju kasze. Jedną z naszych ulubionych jest kasza gryczana, którą najczęściej podaję jako dodatek do obiadu. Tym razem postanowiłam przygotować dla Połówka sałatkę na bazie kaszy gryczanej. Do kaszy dodałam pełne witamin kiełki, słodko-pikantną marynowaną dynię, słony ser feta i podprażone orzechy. Całość zalałam dressingiem na bazie octu balsamicznego i musztardy.

Sałatka z kaszy gryczanej

SAŁATKA Z KASZY GRYCZANEJ I DYNI


Składniki:
[przepis własny]
  • 1,5 szklanki ugotowanej kaszy gryczanej
  • pół szklanki marynowanej dyni
  • pół szklanki ulubionych kiełków
  • 100 g sera feta
  • 1/4 szklanki orzechów włoskich
  • dressing: 3 łyżki oliwy, 1 łyżka octu balsamicznego, 1 łyżeczka musztardy, sól i pieprz do smaku
Dynię i ser kroimy w kostkę. Orzechy prażymy na suchej patelni, siekamy w mniejsze kawałki. Składniki dressingu umieszczamy w małym słoiczku, zakręcamy i potrząsamy nim do powstania gładkiej emulsji. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Kaszę łączymy z kiełkami, dynią, fetą i orzechami, mieszamy z dressingiem. 

Sałatka z kaszy gryczanej

Całkowity czas przygotowania: 20 minut.

    10 komentarzy :

    1. Ja też bardzo lubię różnego rodzaju kasze, a gryczana należy do moich ulubionych.
      Na pewno wypróbuję ten przepis, bo na pewno to danie świetnie smakuje. Zamienię tylko dynię, za którą nie przepadam, na jakieś inne warzywo :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. A próbowałaś kiedyś marynowanej? Ja osobiście za gotowaną czy upieczoną dynią nie przepadam. Za to marynowaną bardzo lubię :)

        Usuń
    2. Dobrze miec pod reka marynowana dynie! Salatka wyglada bombowo.

      OdpowiedzUsuń
    3. No i jak obiecano, tak w środę przepis wstawiono :D Dziękuję bardzo! Sałatkę na 100% zrobię w weekend. Wygląda mega apetycznie, a kaszę gryczaną, jak już wspominałam - uwielbiam! :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Gryczana moja ulubiona. Bardzo fajna sałatka :)

      OdpowiedzUsuń
    5. Marynowana dynia z pewnością powoduje, że sałatka nie jest mdła i ma charakter. Ja tez uwielbiam kaszę gryczaną, ale nie przepadam za jej zapachem podczas gotowania.

      OdpowiedzUsuń
    6. Ja akurat z kasza gryczaną bardzo się nie lubię, ale mój Połówek ją uwielbia:) pozdrawiam ciepło

      OdpowiedzUsuń
    7. Anonimowy03 maja, 2015

      kasza gryczana prażona?

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    .