wtorek, 14 maja 2013

Sałatka pieczarkowa

Sałatka pieczarkowa

Sałatka pieczarkowa przepis

Sałatki z dodatkiem majonezu przygotowuję niezwykle rzadko. Najczęściej na spotkania rodzinne, których uczestnicy nie przepadają za lżejszym sałatami przyprawionymi vinaigrettem. Od czasu do czasu podobna sałatka ląduje też w Połówkowym bento. Jeśli nie macie więc pomysłu na drugie śniadanie do pracy, bądź znudziła Wam się tradycyjna sałatka jarzynowa, przygotujcie tę prostą sałatkę z pieczarkami.

Przepis dodaję do akcji Peli- Śniadanie w maju. 

Sałatka z pieczarek przepis

SAŁATKA PIECZARKOWA

Składniki:
[przepis własny]
  • 350 g pieczarek, obranych
  • 100 g żółtego sera, np. goudy
  • 4 jajka ugotowane na twardo, ostudzone i obrane
  • pół pora (tylko biała część), posiekanego w kostkę
  • puszka czerwonej fasoli, opłukanej i odsączonej
  • 2-3 łyżki majonezu 
  • sól i pieprz do smaku
Pieczarki wrzucamy na wrzącą wodę, gotujemy przez około 5 minut, aż będą miękkie. Odcedzamy je i odstawiamy do ostygnięcia. Jajka, ser, pieczarki kroimy w kostkę. Dodajemy pora i fasolę. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, mieszamy delikatnie z majonezem. Wkładamy do lodówki na 1 godzinę a następnie podajemy. 

Całkowity czas przygotowania: 20 minut.

14 komentarzy :

  1. mmmm.. uwielbiam takie smaki :)
    Wpadam na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. akurat mam w lodówce pieczarki do wykorzystania! dziękuję za przepis, zaraz pędzę po resztę składników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobiłam, z małymi zmianami :) jest naprawdę pyszna! :) dziękuję za inspirację.

      Usuń
    2. Aneto, cieszę się, że Ci smakowała :)

      Usuń
  3. Uwielbiam tą sałatkę moja ciosia zawsze ją robi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności ! A ja akurat kocham pieczarki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale się zapowiada. Nie jadłam takiej sałatki jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na sałatkę zawsze mam ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mi narobiłaś ochoty! Z chęcią bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prosta, a za razem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajna. Mam nadmiar pieczarek, do szybkiego spożycia, wiec czemu nie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie robiłem sałatek z pieczarkami, więc zainspirowany Twoim przepisem postanowiłem spróbować :)
    Wczoraj zrobiłem i jest na prawdę dobra, choć dla wzbogacenia smaku od siebie dodałem zielone oliwki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie robiłem sałatek z pieczarkami, więc zainspirowany Twoim przepisem postanowiłem spróbować :)
    Wczoraj zrobiłem i jest na prawdę dobra, choć dla wzbogacenia smaku od siebie dodałem zielone oliwki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.