czwartek, 2 maja 2013

Ryż smażony z jajkiem

Ryż smażony z jajkiem

Ryż smażony z jajkiem

Ryż smażony  z jajkiem to danie kryzysowe, które przygotowuję dość często, kiedy ugotuję zbyt dużą ilość ryżu. Do przygotowania tej potrawy potrzebujecie niewielu składników. Tak naprawdę możecie wykorzystać to, co macie w lodówce, np. pora, pieczarki, kawałki kurczaka itp. Przygotowanie tego dania zajmuje kilka chwil. Trzeba tylko pamiętać o tym, by wszystkie składniki pokroić przed smażeniem.

Danie to jest bardzo popularne w krajach azjatyckich, szczególnie w Chinach.



RYŻ SMAŻONY Z JAJKIEM (CHINY)


Składniki (na 2 porcje):
[przepis własny]
  • 2 szklanki ugotowanego ryżu
  • 2 szalotki, posiekane
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 1 papryczka chili, pozbawiona pestek i posiekana
  • 2 marchewki, obrane i pokrojone w słupki
  • 1 czerwona papryka, oczyszczona, pokrojona w słupki
  • 2 łyżki jasnego sosu sojowego
  • 2 jajka, lekko roztrzepane
Na patelni rozgrzewamy olej. Wrzucamy cebulki, chili i czosnek, smażymy 2 minuty. Dodajemy marchew i paprykę, smażymy dalej przez kolejne 2-3 minuty. Dodajemy ryż, sos sojowy, smażymy mieszając przez 1-2 minuty. Wlewamy jajka, smażymy mieszając, aż jajka się zetną. Przed podaniem potrawę możemy posypać posiekanym szczypiorem z dymki.



Całkowity czas przygotowania: 10 minut.


11 komentarzy :

  1. czasem robie z zielonym groszkiem. Nie dośc że szybkie to jeszcze pyszne danie ;)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj.Pięknie,zdrowo i kolorowo u CIEBIE-ZOSTAJĘ, rozgoszczę się bo naprawdę miło i mądrze tu.W wolnej chwili zapraszam w odwiedziny do Dobrych Czasów.Pozdrawiam bardzo ciepło i serdecznie.J.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam to danie! Często dodaję cieciorkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Malwinko, pyszny ryż.
    Mam pytanko, czy mogę opublikować przepis na Twoje ciasteczka bananowe?
    Zrobiłam je dziś, są wyborne!
    Oczywiście zaznaczę, że przepis mam od Ciebie.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :]
      możne to głupio, że pytam. ale nie lubię tak brać czegoś bez pytania.
      tym bardziej, że jesteśmy z jednego kręgu :]

      Usuń
  5. Uwielbiam takie proste i klasyczne dania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie dosc, ze "resztkowe", to jeszcze przyjazne dla portfela. Jeden z tych przepisow, ktore warto zachowac na koniec miesiaca ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam Szanowna Gospodynie!
    Skorzystałam z przepisu, z tym że dodałam imbirowego sosu sojowego i nie dodałam jajek-efekt?! Zaskakująco pyszne, kolorowe a za zakupy zapłaciłam 10 zł:) Dziekuje za przepis i za to smaczne , ciekawe i inspirujące miejsce w sieci!

    Z pozdrowieniami dla Autorki

    Ania

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam resztki ryżu i wpadłam na ten przepis.Miałam pewne braki, więc zrobiłam bez papryczek chili i papryki.Dodalam trochę ostrej papryki, pieprzu cayenne i skropiłam olejem sezamowym.Było pyszne:) Ewa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.