wtorek, 14 maja 2013

Placki z cukinii i fety

Placki z cukinii i fety

Placki z cukinii i fety przepis

Ostatnio praktycznie co drugi dzień smażę jakieś placuszki. Były już placuszki marchewkowe z fetą, tym razem przygotowałam placki z cukinią z dodatkiem sera feta. Dodatkowo wzbogaciłam je o koperek, który Połówek bardzo lubi. Będę je często powtarzać w sezonie letnim. 

Placki z cukinią przepis

PLACKI Z CUKINII I FETY

Składniki (na 6-7 placuszków):
[przepis własny]
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 4 łyżki wody
  • 1 jajko
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • sól i pieprz do smaku
  • 50 g sera feta, pokrojonego w kostkę
  • 2 małe cukinie, starte na tarce na grubych oczkach
Jajko mieszamy z wodą, dodajemy mąkę, koperek, sól i pieprz. Dokładnie mieszamy. Dodajemy ser feta i odciśniętą z nadmiaru soku cukinię, mieszamy. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz. Łyżką nakładamy porcje masy i smażymy z obu stron na rumiano. Należy pamiętać, by przed przewróceniem na drugą stronę placuszki były dobrze wysmażone, w przeciwnym razie mogą się rozpadać. Podajemy z ulubionym sosem, np. jogurtowym, tzatziki. 

Całkowity czas przygotowania: 15 minut.


Placki z cukinii i fety

29 komentarzy :

  1. Bardzo chętnie wypróbuję to połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, musiały być przepyszne :>

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam placuszki z cukinii, ale bez dodatku fety, marchewkowe też robiłam bez innych dodatków. pyszne są.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tez takie robię. W tym roku już zasadzilam cukinię w ogródku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale rewelacyjne ! Feta się świetnie komponuje z cukinią, ale placków z niej jeszcze nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie placuszki !

    OdpowiedzUsuń
  7. Też dziś takie miałam na kolacyjkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ładne, żółciutkie z zielonym.
    pięknie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cukinię chyba najbardziej lubię na surowo i właśnie w plackach:-), z serem fetą jeszcze nie jadłam więc koniecznie muszę wypróbować Twój przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. dodatek fety rewelacja:) spróbuję następnym razem:)
    placuszki super apetyczne ci wyszły:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie placuszki! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdecydowanie za rzadko jadam wytrawne placuszki... Swietnie wygladaja!

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam cukinię pod każdą postacią:) pyszniutko wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo lubię placki z cukinii:) smaczne są:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają obłednie:) i zapewne tak smakują:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie smażę! Są pysszne!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja właśnie usmażyłam. Przepyszne są :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały :)

      Usuń
    2. Smażę te placuszki ale pomimo tego, że wyglądają już na usmażone to w środku wyczuwa się na pół surowe ciasto. Nie wiem dlaczego. Wszystko zrobiłam jak w przepisie.

      Usuń
    3. Może smażysz na zbyt wysokim ogniu?

      Usuń
    4. Bardzo dobre

      Usuń
  19. Placki są przepyszne. I ten moment kiedy napotykam na maluteńki kawałek fety, miodzio! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo dobre, choć dla mnie feta niewyczuwalna. Może za mało dałam. Proporcje jak najbardziej ok. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jaka jest waga tych cukinii? Bo pojęcie małe jest względne. A 2 cukinie na 6-7 placków to jakoś tak dziwnie.

    OdpowiedzUsuń
  22. proponuję podawać z łososiem i jourtem-pysznosci ;))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.