sobota, 18 maja 2013

Owsianka z brzoskwiniami

Owsianka z brzoskwiniami

Owsianka z brzoskwiniami

Lubicie owsianki? Większość osób, które znam nie wyobraża sobie, by zacząć dzień od porcji owsianki na śniadanie. Także mój Połówek do niedawna bronił się przed zjedzeniem owsianki. W końcu postawiłam go przed faktem dokonanym i wiecie co? Smakowała mu i to bardzo. Teraz przynajmniej raz w tygodniu ma na śniadanie owsiankę a do pracy zabiera czasem nocną owsiankę w słoiku. 


Przepis dodaję do akcji Peli- Śniadanie w maju. 

Owsianka z brzoskwiniami

OWSIANKA Z BRZOSKWINIAMI
Śniadanie Mistrzów #34

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 160 g płatków owsianych (u mnie żytnie)
  • 1 litr mleka
  • szczypta soli
  • 3 łyżki jagód goji 
  • do podania: pokrojone brzoskwinie, miód lub brązowy cukier, jogurt naturalny
Płatki umieszczamy w rondelku, wlewamy mleko, dodajemy sól. Doprowadzamy do zagotowania. Zmniejszamy ogień, gotujemy mieszając od czasu do czasu przez około 7 minut lub dłużej do otrzymania preferowanej konsystencji. Pod koniec gotowania dodajemy jagody goji. Owsiankę podałam z cząstkami brzoskwiń, miodem i jogurtem naturalnym.

*do przygotowania owsianki można użyć pół na pół mleka i wody

** jagody goji zamawiam przez internet u Skworca. Jeśli jeszcze ich nie próbowaliście, polecam zapoznać się z tym produktem. Zawierają mnóstwo witamin i minerałów. Mogą stanowić samodzielną przekąskę lub też dodatek do koktajli, owsianek, musli, ciast, ciasteczek itp. 

Całkowity czas przygotowania: 10 minut.

11 komentarzy :

  1. uwielbiam owsiankę na śniadanie! nawet dziś ją jadłam :) najlepsze w niej to, że za każdym razem możemy dobrać inne dodatki i stworzyć zupełnie nowe kompozycje smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z brzoskwiniami, moje ulubione letnie owsianki - kocham <3 jeszcze do tego masło orzechowe ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham owsianki, z brzoskwiniami rzadko robię;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda obłędnie :)

    Zapraszam
    zdrowiezwyboru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja lubie bardzo. Ba, to chyba najczesciej konsumowane przeze mnie sniadanie. Podoba mi sie fakt, ze mozna kombinowac z dodatkami, dzieki temu owsianka nigdy sie nie znudzi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I jeszcze jagódki do tego ! No samo zdrowie i pyszność :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie! Jako, że owsiankę jadam prawie codziennie, to na pewno przetestuję Twój sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mam pytanie, które nurtuje mnie od kilku postów i przepisów z wykorzystaniem pojemników Bento - czym jest owsianka "nocna" :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nocna owsianka, to owsianka, którą przygotowuje się wieczorem (do słoika sypie się płatki, dodaje troszkę jogurtu, miodu, bakalii ulubionych i zalewa zimnym mlekiem). Płatki do rana miękną i pęcznieją i mamy gotową owsiankę, do której możemy dodać przed jedzeniem ulubione owoce. Świetnie sprawdza się, jako śniadanie "na wynos". Postaram się wrzucić post z taką owsianką.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.