poniedziałek, 20 maja 2013

Lemon curd

Lemon curd


Lemon curd, czyli krem cytrynowy to świetny dodatek do ciast i deserów. Tym razem jego przygotowanie zajął się od początku do końca Połówek. Sam twierdzi, że to najlepszy lemon curd, jaki jadł. W końcu to on go zrobił :) A ja już dziś zapraszam Was na ciasto z lemon curd i kokosem, które pojawi się wkrótce na blogu. 



LEMON CURD

Składniki:
[przepis własny]
  • 1 szklanka cukru (ilość cukru możecie spokojnie zmniejszyć do 3/4 szklanki)
  • 1/3 szklanki soku z cytryny
  • 100 g masła
  • skórka otarta z 2-3 cytryn
  • 3 jajka, dokładnie roztrzepane 
Na garnku wypełnionym wodą stawiamy metalową miskę (dno miski nie może dotykać wody). Do miski wlewamy sok, dodajemy cukier, skórkę i pokrojone masło. Podgrzewamy mieszając, aż powstanie jednolita masa. Miskę zdejmujemy z garnka, wlewamy jajka, szybko mieszamy trzepaczką bądź widelcem do połączenia. Miskę stawiamy z powrotem na garnku i gotujemy dalej ciągle mieszając, aż masa zgęstnieje. Po około 7-10 minutach krem cytrynowy powinien być gotowy. Miskę zdejmujemy z garnka, zawartość przekładamy do słoika (krem możemy dodatkowo przetrzeć przez sito, ja jednak tego nie robię). Kiedy krem ostygnie wkładamy go do lodówki. Można go przechowywać w lodówce przez około tydzień czasu. Krem w trakcie stygnięcia mocno zgęstnieje, mój miał następnego dnia konsystencję gęstego budyniu. Nie ma potrzeby zagęszczania kremu przy użyciu mąki itp. Lemon curd wykorzystujemy do ciast i deserów. Świetnie smakuje z naleśnikami, muffinami, lodami.

Polecam Wam także krem cytrynowo-kokosowy. 

*Mrożenie lemon curdu: lemon curd możecie mrozić. Wystarczy przełożyć go do słoika, zakręcić i włożyć do zamrażarki. Można go przechowywać w zamrażarce przez 1-2 miesiące. Rozmrażamy lemon curd pozostawiając słoik w temperaturze pokojowej. 



Całkowity czas przygotowania: 10 minut.

30 komentarzy :

  1. Anonimowy20 maja, 2013

    1/3 soku z cytryny? czy chodzi o 1/3 szklanki ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za czujne oko :) Dwukrotnie sprawdzałam dziś przepis i chyba jestem zbyt zmęczona, bo nie zauważyłam błędu.

      Usuń
  2. Bardzo lubię! :) A z wariacji na temat uwielbiam również mango curd - również rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam jeszcze. W planach mam póki co curd z truskawek i z jeżyn.

      Usuń
  3. najlepszy krem do ciast i bez:) piękny intensywny kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam lemon curd! Do tego piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny kolor! Lemon curd jest taki pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wygląda , muszę go w końcu zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wczoraj dostałam 2 słoiczki w prezenice, ale jeszcze nie spróbowałam;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. och jak tu smacznie!
    www.strefaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia! I jaki kolor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten słoneczny kolor zawsze mnie zachwyca :)

      Usuń
  10. Robiłam, jest pyszny. kto się jeszcze zastanawia, to szczerze polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ma obłędnie słoneczny kolor, nie można mu się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ma przepiękny kolor ...jak kaczeńce:) ...bardzo lubię lemon curd:) buziaki zasyłam ...a dla Połówka brawa:)

    OdpowiedzUsuń
  13. A czy można go zamrozić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam, ale czytałam, że spokojnie można go mrozić. Następnym razem sprawdzę :)

      Usuń
  14. a ile go wychodzi? wystarczy na klasyczną tartę czy trzeba zwiększyć proporcje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo, wyszedł mi niepełny dość sporej wielkości słoik, który widzisz na zdjęciu. Myślę, że na tartę o średnicy 26 cm ta ilość spokojnie wystarcz:)

      Usuń
  15. chyba wiem co zrobię w weekend :))

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. zrobiłam pierwszy raz, wyszedł pyszny, gęsty ale jak dla mnie za słodki, następnym razem mniej cukru ;) dziękuję za przepis :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. zrobiłam dzisiaj pierwszy raz, wyszedł pyszny, gęsty ale jak dla mnie za słodki, następnym razem będzie mniej cukru ;) dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zrobiłam wszystko według przepisu, dlaczego nie chcę zgęstnieć? Zgęstnieje w lodówce? :-( HELP!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po ostudzeniu i pobycie w lodówce zgęstnieje. Nie wiem, jaką ma aktualnie konsystencję. Może zbyt krótko gotowałaś go? Włóż na spokojnie ostudzony do lodówki i zobacz, jak będzie wyglądał jutro. Jeśli nadal będzie zbyt rzadki, możesz go odratować zagęszczając niewielką ilością skrobi kukurydzianej lub mąki ziemniaczanej.

      Usuń
    2. Dziękuję :-) Na razie nie chce zgęstnieć, a ciasto w makowe kropki gotowe :-)

      Usuń
  19. Robiliśmy z partnerem ciasto cytrynowe z makiem więc siłą rzeczy musieliśmy też zrobić lemon curd ;)
    Muszę przyznać, ze działania zespołowe wychodzą nam dobrze ;) więc lemon curd musiał wyjść dobrze :)
    Słodko kwaśny z posmakiem skórki cytrynowej- idealne połączenie ze słodkim ciastem :) Reszta się mrozi na inny wypiek.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.