Wyszczególnione wpisy

Wpisy

wtorek, 30 kwietnia 2013

Pieczona kiełbasa

Kiełbasa pieczona przepis

Kiełbasę najczęściej przygotowuję na patelni lub grillu. Podaję ją wówczas ze smażoną cebulką. Kiedy mam więcej czasu, wtedy piekę ją w piekarniku. Dodatek miodu, musztardy i wędzonej papryki sprawia, że tak przygotowana kiełbasa smakuje wyśmienicie. Oczywiście możecie ją także przygotować na grillu ogrodowym. Ja kiełbasę podałam z pieczonymi ziemniakami z rozmarynem, ale Wy zamiast nich możecie przygotować lekką sałatkę. 

Kiełbasa z musztardą przepis

PIECZONA KIEŁBASA

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 1 kg kiełbasy
  • 2 łyżki ostrej musztardy
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka wędzonej papryki
Kiełbasę kroimy w mniejsze kawałki (możemy ją lekko nakłuć, w przypadku kiełbasy dobrej jakości nie ma takiej potrzeby). W miseczce mieszamy musztardę, miód i paprykę. Powstałą glazurą smarujemy kiełbaski. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni (180 z termoobiegiem). Pieczemy przez około 30-45 minut. Co 10 minut kiełbaski smaruję marynatą i odwracam na drugą stronę. Kiełbaski są gotowe, kiedy będą ładnie zrumienione. Kiełbaski podałam z ziemniakami pieczonymi z rozmarynem. Kiełbaski możemy przygotować także na ogrodowym grillu.

Całkowity czas przygotowania: 45 minut.

Kiełbasa z piekarnika




6 komentarzy:

  1. Fantastyczna propozycja! Uwielbiam kiełbasę, jakiś czas temu zrezygnowałam ze smażonej na rzecz zdrowszej pieczonej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka kiełbaska to coś dla mnie, już od dłuższego czasu za mną chodzi. I młode ziemniaczki do tego :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro chyba wypróbuję, tylko że z białą kiełbaską :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam! Tak podaną kiełbaskę z chęcią bym zjadła :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Miod i musztarda to jedno z moich ukochanych polaczen :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj tak, jak już wiesz glazura z miodu i musztardy to moje smaki :-) Taką kiełbaską nie pogardzę! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

TOP