sobota, 27 kwietnia 2013

Naleśniki z borówkami

Naleśniki z borówkami

Placuszki z borówkami

Weekend rozpoczynamy na słodko. Powolutku opróżniam zgromadzone w zamrażalniku zapasy owoców. Zamrożone jeszcze latem borówki wykorzystałam do przygotowania słodkich placuszków. Placuszki możecie podawać z ulubionymi dodatkami. Ja serwowałam je z miodem lipowym i szklanką mleka. 

Placuszki z borówką


NALEŚNIKI Z BORÓWKAMI
Śniadanie Mistrzów #27

Składniki (na 1 porcję):
  • pół szklanki mleka
  • 3/4 szklanki mąki pełnoziarnistej (u mnie orkiszowa)
  • 2-3 łyżki cukru
  • 1 jajko
  • 1/3 szklanki borówek amerykańskich
W misce umieszczamy mleko, mąkę, cukier i jajko. Całość łączymy przy pomocy trzepaczki. Dodajemy borówki (jeśli używacie mrożonych borówek, należy je wcześniej rozmrozić i odlać puszczony sok). Do ciasta wsypujemy borówki, mieszamy. Na patelni do naleśników rozgrzewamy niewielką ilość tłuszczu, przy pomocy chochelki wylewamy porcje ciasta, smażymy z obu stron na rumiano.

*jeśli chcecie otrzymać grubsze placuszki, dodajcie do ciasta 1 łyżeczkę proszku do pieczenia

Całkowity czas przygotowania: 10 minut.

Po więcej śniadaniowych przepisów zapraszam do działu

13 komentarzy :

  1. Borówki kojarzą mi się z wakacyjnym śniadanie, kiedy budzi mnie słońce i ochota właśnie na takie placki. Po amerykańsku. Nie mogę się doczekać, kiedy je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie wygląda! i te borówki..:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie wakacyjne śniadanko... można sobie tylko pomarzyć :P

    OdpowiedzUsuń
  4. idealne naleśniczki ,zdrowe i pyszne !! do tego z borówkami <3

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam naleśniki, muszę wypróbować te Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ach, jakie grubaśne, pełne cudownych borówek.
    smakowite!

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam! pychotki! no tak trzeba czyścić zamrażalnik i przygotować go do nowych zapasów z tej wiosny i lata :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z jednej porcji ile takich nalesnikow wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z podanego przepisu otrzymałam 4 grube naleśniki (smażyłam je przy pomocy obręczy do placuszków)

      Usuń
  9. Z borówkami <3 achhh rozpieszczasz sięęę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Alez one smakowicie wygladaja:) Po takim sniadaniu to kazdy dzien bedzie piekny:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tez mam jeszcze kilka woreczków jagód w zamrażalniku:). Jutro zamiast koktajlu zrobię sobie placuszki na śniadanie:). Narobiłaś mi na nie ochoty:) buziaki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.