piątek, 19 kwietnia 2013

Marchewki glazurowane w miodzie z rozmarynem

Marchewki glazurowane w miodzie z rozmarynem

Marchewki glazurowane

Podczas ostatniej wizyty w warzywniaku zakupiłam duży pęczek młodych marchewek. Kiedy tylko zobaczyłam te malutkie marchewki, od razu wiedziałam, co z nich przygotuję. Połówek jest wielbicielem tego pomarańczowego warzywa i co roku w okresie wiosennym często przygotowuję mu glazurowane marchewki w miodzie. Tym razem dodałam do nich także rozmaryn. Będą idealnym dodatkiem do obiadu.

Marchewka glazurowana przepis


MARCHEWKA GLAZUROWANA 

Składniki:
[Przepis własny]

  • 200 g małych młodych marchewek
  • 1 łyżka masła
  • 1 gałązka rozmarynu (lub pół łyżeczki pokruszonego suszonego rozmarynu)
  • 1 łyżka miodu (u mnie lipowy)
  • sól i pieprz do smaku
Marchewki obieramy, umieszczamy w garnku, gotujemy, aż będą al dente. Odcedzamy je i lekko osuszamy papierowym ręcznikiem. Na patelni rozpuszczamy masło, wrzucamy marchewki i posiekane igiełki rozmarynu, smażymy przez 2 minuty, od czasu do czasu mieszając. Wlewamy miód, smażymy dalej przez około 3 minuty, aż marchewki ładnie się zeszklą i oblepią miodem. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy na ciepło jako dodatek do mięs. 

*marchewki można ugotować wcześniej i przechowywać je w zamkniętym pojemniku w lodówce. Przed smażeniem należy je ocieplić pozostawiając w temperaturze pokojowej na 30 minut. 


Całkowity czas przygotowania: 15 minut.

Marchewka z miodem

9 komentarzy :

  1. Ja uwielbiam takie marcheweczki ale jeszcze z dodatkiem chilli. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak patrzę na te Twoje marchewki to tęsknię za latem, świeżymi warzywami i takim najprostszym jedzeniem :)
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. slicznie wyglądają, apetycznie....:)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm... lubię takie marcheweczki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale bym zjadla... mmmm pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainspirowałaś mnie! Zrobię dziś do obiadu, ale użyję miodu z drzewa truskawkowego, ciekawe czy się sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.