sobota, 27 kwietnia 2013

Blondies z borówkami

Blondies z borówkami



Ciasto czekoladowe z borówkami

To ciasto przypadnie do gustu miłośnikom białej czekolady. Nie jest zbyt wysokie, należy do ciast z gatunku bardziej słodkich. Jego wykonanie jest banalnie proste. Zamiast borówek możecie użyć innych ulubionych owoców, np. porzeczek, malin. 

Ciasto z borówką przepis


BLONDIES Z BORÓWKAMI

Składniki (na blaszkę 18cm x 28cm):
[źródło]
  • 100 g masła
  • 180 g białej czekolady
  • 3/4 szklanki  cukru
  • 2 jajka, lekko roztrzepane
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3/4 szklanki borówek amerykańskich*
W kąpieli wodnej rozpuszczamy białą czekoladę, cukier i masło. Odstawiamy na 5 minut do przestygnięcia. Dodajemy jajka, miksujemy do połączenia. Wsypujemy mąkę z proszkiem i sodą, miksujemy ponownie do otrzymania jednolitej masy. Foremkę wykładamy papierem do pieczenia, przelewamy na nią ciasto. Na wierzchu układamy borówki, lekko je dociskając. Pieczemy przez około 30 minut (do suchego patyczka) w temp. 180 stopni bez termoobiegu. 

*użyłam mrożonych owoców. Najpierw je rozmroziłam i odlałam sok, który puściły. Możecie do tego ciasta inne ulubione owoce, np. wiśnie (wcześniej wydrylowane), maliny, jagody, porzeczki itp. 

Całkowity czas przygotowania: 40 minut.

6 komentarzy :

  1. Koocham białą czekoladę, najlepsza;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super, chociaż nie przepadam za słodkimi wypiekami. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To cos dla mojego meza - wielbiciela bialej czekolady:) Wyglada super!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ach blondies, ja najbardziej lubię z malinami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Blondies jeszcze nie piekłam, może dlatego że nie przepadam za białą czekolada ...ale brownies uwielbiam:) ... ciekawe jak smakowałoby z borówkami??:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.