poniedziałek, 25 marca 2013

Sos tatarski

Sos tatarski

Sos tatarski przepis
Sos tatarski
Sos tatarski zawsze kojarzył mi się ze świętami wielkanocnymi. Idealnie pasuje do pieczonych mięs, wędlin i oczywiście jajek. Spacer do osiedlowego sklepu potrwa dłużej aniżeli przygotowanie go w domu. Serdecznie Wam polecam, będzie miłym dodatkiem w trakcie wielkanocnego śniadania.

Przepis dodaję do akcji Mirabelki- Wielkanocne Smaki III.

Przepis na sos tatarski

SOS TATARSKI

Składniki:
[przepis własny]
  • 100 g ogórków konserwowych (u mnie 3 średniej wielkości ogórki)
  • 100 g marynowanych grzybków (lub pieczarek)
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 1 łyżeczka chrzanu (opcjonalnie)
  • 2 czubate łyżki majonezu (ok. 70 g)
  • 2 czubate łyżki kwaśnej śmietany (ok. 70 g)
  • sól i pieprz do smaku
  • cukier do smaku (opcjonalnie)
Ogórki i grzybki (lub pieczarki) siekamy w drobną kostkę. Dodajemy do nich śmietanę, majonez, musztardę   i chrzan (jeśli używamy). Dokładnie mieszamy, doprawiamy do smaku solą, pieprzem i ew. cukrem.  Sos tatarski podajemy na zimno z jajkami, pieczonym mięsem, wędliną.

*By zaostrzyć smak sosu, można do niego dodać 1 łyżeczkę octu winnego. 
**Jako dodatek do sosu tatarskiego dobrze sprawdzą się także posiekane marynowane cebulki i kapary. Sos można wzbogacić o posiekany szczypiorek.

Całkowity czas przygotowania: 10 minut.

13 komentarzy :

  1. skorzystam z przepisu na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie mogę mu się oprzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię bardzo, ale jakoś nie robię nigdy. Może w tym roku?

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi również sos tatarski kojarzy sie ze świętami,szczególnie wielkanocnymi,moja mama go zawsze robiła,teraz robię ja.Mam identyczny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha, koniecznie na stole podczas Wielkanocy! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze dodaję jajko ugotowane na twardo i kapary. A z chrzanem nie robiłam, fajna alternatywa:-) Pozdrawiam Malwinko:-)!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubie sos tatarski, ale tylko domowy, bo kupny smakuje nijako.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tak, schabik pieczony lub karczek i domowy sos tatarski. Pyszne zestawienie na święta :)

    Pozdrowienia,

    Agata

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupełnie o nim zapomniałam, a przecież to klasyka wielkanocna, bardzo lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam!!! Z marynowanymi grzybkami o niebo lepszy niż z pieczarkami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kocham. u mnie z pieczarkami, jakoś marynowane grzybki mi się ciąąągnąąąą

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój mąż i dzieci tez uwielbiają taki sos, pyszności w Twoim wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.