niedziela, 17 marca 2013

Jajka faszerowane pieczarkami

Jajka faszerowane pieczarkami

Jajka z pieczarkami przepis
Jajka faszerowane pieczarkami
W kolejnej odsłonie cyklu Śniadanie Mistrzów zapraszam Was ja jajka faszerowane pieczarkami. Są nie tylko  fajną przekąską podczas spotkań ze znajomymi, ale i smacznym pomysłem na rozpoczęcie dnia. W rodzinie mojego Połówka pojawiają się zawsze na stole podczas śniadania wielkanocnego. 


Polecam Wam także jajka faszerowane tuńczykiem

Jajka z farszem z pieczarek przepis

JAJKA FASZEROWANE PIECZARKAMI
Śniadanie Mistrzów #18

Składniki:
  • 5 jajek
  • 180 g pieczarek
  • 2 czubate łyżeczki majonezu*
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
  • szczypta  wędzonej papryki
  • do posypania: tarty na drobnych oczkach żółty ser (u mnie grana padano)**
Jajka gotujemy na twardo, obieramy, kroimy wzdłuż na pół. Wyjmujemy żółtka, rozgniatamy przy pomocy widelca. Pieczarki myjemy, czyścimy, kroimy w kostkę. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz (ja użyłam oliwy i masła). Smażymy pieczarki przez kilka minut. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Odstawiamy do przestygnięcia). Do pieczarek dodajemy żółtka, majonez, słodką paprykę, natkę pietruszki. Całość mieszamy. Jeśli masa jest nadal zbyt sucha, dodajemy odrobinę więcej majonezu. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Połówki jajek napełniamy farszem, na każdym jajku umieszczamy odrobinę tartego sera. Podajemy zaraz po przygotowaniu. 

* jeśli chcecie zaoszczędzić troszkę kalorii, użyjcie majonezu z awokado
** użyjcie ulubionego sera żółtego, ja często do tych jajek używam cheddara lub ementalera

Czas przygotowania: 20 minut.

Przepis na jajka faszerowane
Jajka faszerowane pieczarkami

Inne propozycje na smaczne śniadania znajdziecie w dziale

11 komentarzy :

  1. smacznie wyglądają, chętnie bym je spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam jajka nadziewane pieczarkami.

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm takich jajuszek jeszcze nie jadłam ,ciekawy ten farsz ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dawno nie jadłam takich jajek:-) Och zjadłabym teraz, mimo, że jestem po śniadaniu:-) Miłej niedzieli:-)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jajka faszerowane pieczarkami - obowiązkowo na moim stole w święta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda obiecująco :) apetycznie Tu u Ciebie :) zostałaś obserwowana:P pozdrawiam i zapraszam do mnie:* bibelotyiszpargaly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie jajeczka :) Zrobiło się ciut świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Malwi bardzo lubię faszerowane jajka, a także połaczenie jaj i pieczarek:) Pysznie dziś u Ciebie:) Buziak

    OdpowiedzUsuń
  9. ostatnio zastanawiałam się co zrobić z pieczarkami, które zalegają mi w lodówce... już wiem:) bardzo ciekawy pomysł i jak pysznie wygląda:) dla mnie bomba!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam jajka pod kazda postacia, a takie faszerowane…mniam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.