środa, 6 lutego 2013

Zupa z kurczakiem i czerwona pasta curry

Zupa z kurczakiem i czerwona pasta curry



Ta zupka to kolejny pomysł na szybki obiad. Jest pikantna za sprawą czerwonej pasty curry, lekka i jednocześnie pożywna. Jeśli lubicie tajską kuchnię, powinna przypaść Wam do gustu. W najbliższym czasie postaram się przygotować dla Was wpis o tym, jak zrobić domową zieloną i czerwoną pastę chili.



ZUPA Z KURCZAKIEM I CZERWONĄ PASTĄ CURRY 
(TAJLANDIA)

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 2 szalotki, posiekane
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 2-3 łyżeczki czerwonej pasty curry
  • 600 ml bulionu warzywnego lub drobiowego
  • 400 ml mleka kokosowego
  • 2 łyżki sosu rybnego
  • 1 łyżeczka brązowego cukru
  • 2 łyżki soku z limonki
  • 400 g piersi z kurczaka, pokrojonej w kostkę
  • 120 g mrożonego zielonego groszku
  • 8 kolb mini kukurydzy 
  • 160 g makaronu ryżowego (przygotowanego zgodnie z instrukcją na opakowaniu)
W rondlu rozgrzewamy olej, wrzucamy czosnek i cebulę, smażymy przez 3 minuty. Dodajemy pastę, smażymy mieszając przez około 30 sekund. Wlewamy bulion, mleko kokosowe, dodajemy cukier, sok z limonki, sos rybny i kurczaka. Doprowadzamy do wrzenia, gotujemy na wolnym ogniu przez około 15 minut.  Pod koniec dokładamy groszek i kolby kukurydzy, podgrzewamy 3 minuty. Makaron rozkładamy do 4 miseczek, zalewamy gorącą zupą. Do zupy możemy dodać kilka kropli oleju chili.

Czas przygotowania: 20 minut



Czerwoną pastę curry możecie wykorzystać do przygotowania
  curry z wieprzowiną, curry z kurczakiem.

22 komentarze :

  1. No no no wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wciaz sie zabieram za te zupy z kurczakiem i nic ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Twoje przepisy na zupy:) Częstuję się!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale aromaty dzisiaj musiał być u Ciebie!!! bardzo lubię takie zupy, niestety muszę jeszcze trochę poczekać :(

    OdpowiedzUsuń
  5. cudna zupa, a podanie z tą kukurydzą (którą uwielbiam) to genialny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietna zupa. Uwielbiam takie smaki. Zapisalam sobie przepis :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zestaw składników mówi mi, że ta zupa była naprawdę pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wspaniała! zapisuję przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Smakowicie wygląda, czuję, że będzie mi smakować :))

    OdpowiedzUsuń
  10. pysznie wygląda, ładne masz miseczki:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa zupa, chciałabym spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zupa wygląda bardzo kolorowo i wiosennie ;) Na pewno smak przypadłby mi do gustu ;) Czekam na wpisy o paście! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Królestwo, za talerz takiej zupy :-) zdjęcia wyszły tak obłednie "apetycznie", że musiałam zadowolić się "zamiast" kanapką :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudna zupa. Na liście do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale apetycznie wygląda zrobie ją :)

    OdpowiedzUsuń
  16. zapisuje, bo zalega u mnie czerowna pasta curry, a jakoś nie mam pomysłu na wykorzystanie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. jestem przeziębiona i tak mi zimno, że dałabym się pokroić za miseczkę takiej zupy, tym bardziej, że od samego patrzenia na nią poprawia mi się humor. pozdrawiam Cię ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mmm smacznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. zupa pyszna idealnie rozgrzewająca i bardzo sycąca , na pewno powtórzę ja jeszcze nie raz.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ugotowałem bez sosu rybnego - wyszła PYSZNA

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.