wtorek, 5 lutego 2013

Risotto z gorgonzolą i porem

Risotto z gorgonzolą i porem

Risotto z gorgonzolą

W ramach kolejnego wspólnego gotowania przygotowaliśmy risotto. Tym razem postanowiłam wzbogacić to danie o ser gorgonzola. Całość wyszła niezwykle kremowa, lekko pikantna za sprawą pora. Zapraszam Was na blogi  pozostałych gotujących, u których znajdziecie smakowite przepisy na ten włoski klasyk. Shinju, Mirabelko, MaggieMopsiku, Dobromiło, Tomku, Chantel, Siaśka- dziękuję Wam za kolejne spotkanie w wirtualnej kuchni. 

Risotto z gorgonzolą przepis


RISOTTO Z GORGONZOLĄ I POREM

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 4 plastry wędzonego boczku
  • 1 ząbek czosnku
  • 200 g pora (tylko biała część)
  • 250 g ryżu arborio
  • 1 kieliszek białego wina (użyłam półwytrawnego)*
  • 1 litr ciepłego bulionu warzywnego
  • 70 g gorgonzoli
  • 2 łyżki startego parmezanu
  • 1 łyżka masła
Na patelnię wrzucamy pokrojony boczek, smażymy kilka minut, aż stanie się chrupiący. Dolewamy oliwę, wrzucamy pora i czosnek. Smażymy 3-4 minuty, aż por zmięknie. Wrzucamy ryż, smażymy mieszając przez około 1 minutę. Wlewamy wino, gotujemy, aż płyn prawie w całości odparuje. Wlewamy chochelkę bulionu, gotujemy mieszając od czasu do czasu, aż zostanie wchłonięty przez ryż. Dolewamy kolejną chochelkę (pamiętajmy, by bulion cały czas był ciepły. Ja stawiam garnek z bulionem na małym ogniu) i tak do wyczerpania bulionu. Po około 15 minutach risotto powinno być gotowe. Patelnię zdejmujemy z ognia, dodajemy gorgonzolę, parmezan i masło. Mieszamy do uzyskania gładkiej i kremowej konsystencji. Doprawiamy do smaku (uważamy z ilością soli, gorgonzola jest dość słonym serem).

*wino powinno być w temperaturze pokojowej

Czas przygotowania: 25 minut

Risotto z porem przepis

Na blogu znajdziecie także inne przepisy na risotto.
Polecam Wam risotto z groszkiem i cytryną oraz risotto z selerem i rozmarynem.

17 komentarzy :

  1. pyszne na pewno :)
    ale tym razem to najbardziej mnie zauroczyła ta łyżka - piękna

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis, trochę podobny jak u Shinju :) Miałaś dobry pomysł z tym, żeby zrobić razem różne wersje risotto, bo już mi się kończyły pomysły, a teraz mam kilka nowych do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że wybrałaś pora tak samo jak ja :) Wspaniale wygląda Twoje risotto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj sobie właśnie tak rozważałam, jakie tu risotto zrobić, bo w tym roku jeszcze nie wrzuciłam żadnego na bloga. Będzie być może jeszcze w tym tygodniu, ale w innych klimatach.
    A Wy te wspólne gotowania to uzgadniacie między sobą, czy to ma być niespodzianka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz w miesiącu ustalamy potrawy, które później przygotowujemy :)

      Usuń
  5. pysznie :) lubię bardzo risotta wszelkie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale to pięknie wygląda. Przymierzam się do zrobienia swojego pierwszego samodzielnego risotto. Jedno zrobiłam już, w grupie na warsztatach kulinarnych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna konsystencja risotto - taka, jaką lubię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie sobie uświadomiłam, że jeszcze nigdy nie próbowałam gorgonzoli... por to za to mój ulubiony dodatek do risotto :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam risotto i tą jego konsystencję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jakie ładne to risotto :) dzięki za wspólne gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. a ja się zastanawiałam do czego użyć moja gorgonzolę? super przepis, skorzystam z niego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. fajne takie wspólne gotowanie, gdzie się można zapisać???

    OdpowiedzUsuń
  13. Boczek, a do tego ser i ja już jestem kupiony :)

    OdpowiedzUsuń
  14. serowe musiało być boskie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.