sobota, 23 lutego 2013

Ciasto z jabłkami

Ciasto z jabłkami

Ciasto z jabłkami przepis

Jako dziecko uwielbiałam ucierane ciasto z dodatkiem jabłek. Ten banalny w przygotowaniu wypiek zawsze mnie zachwycał i mogłam go jeść bez końca. Z jego przygotowaniem poradzi sobie praktycznie każdy, należy jednak pamiętać, by wszystkie użyte składniki były  w temperaturze pokojowej. W przeciwnym razie łatwo o zakalec w cieście. Zamiast jabłek możecie użyć innych sezonowych owoców, np. gruszek.

Ciasto z jabłkami przepis


CIASTO Z JABŁKAMI

Składniki (na tortownicę o średnicy 20 cm):
[inspiracja]
  • 125 g miękkiego masła
  • pół szklanki brązowego cukru
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu migdałowego (opcjonalnie)
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3/4 szklanki mleka
  • 2 małe jabłka
  • do posypania:cukier puder
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i sodą. Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy po 1 jajku, za każdym razem miksując. Wlewamy ekstrakt, mieszamy. Dodajemy na zmianę mąkę i mleko w 3 turach (zaczynając od mleka i kończąc na mące). Ciasto miksujemy tylko do połączenia składników. Przelewamy je do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównujemy wierzch przy pomocy łyżki. Obrane, pozbawione gniazd nasiennych jabłka kroimy w półplasterki. Układamy je na cieście. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez 35-40 minut lub do suchego patyczka (moje ciasto piekło się przez 50 minut). Najlepiej sprawdzić, czy ciasto jest już upieczone, wbijając w jego środek drewniany patyczek. Jeśli nie ma na nim śladów ciasta, wówczas jest ono już opieczone. Przed podaniem ciasto posypujemy cukrem pudrem.

*w ciastach ucieranych łatwo o zakalec. Aby go uniknąć, należy pamiętać, że wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Całkowity czas przygotowania: 55 minut.


Placek z jabłkami przepis


16 komentarzy :

  1. Często mama mi piecze z jabłkami mniam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko z jabłkami jest pyszne, a to ciasto wygląda obłędnie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. PS. Prześliczny widelczyk! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj tak prawdziwy smak dzieciństwa :) piękne zdjęcia :) zapatrzyłam się

    OdpowiedzUsuń
  5. ja tez zawsze kochalam ucierane ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też lubię takie ciasto :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. pysznie wygląda:) uwielbiam ciasta szarlotkowe:)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne zdjęcia! No i samo ciasto - na pewno pychota :)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  9. lubimy takie bardzo, bardzo, bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. smak dzieciństwa, nabrałam ochoty na jeden z kawałków który Ci został

    OdpowiedzUsuń
  11. szybkie i smaczne ciacho z jabłkami ,które uwielbiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Malwi mi też dzieciństwo kojarzy się z jabłecznikiem, ale u mnie akurat na kruchym cieście ....takie ucierane ciasta też uwielbiam:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam wszystko co z jabłkami...ależ kusisz...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uwielbiam wersję ze śliwkami, moja Mama często takie cudo piekła :)
    Twoje wygląda prześlicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A jeśli chciałabym upiec je w tortownicy 22cm to czy powinnam zwiększyć jakoś składniki?
    Z góry dziękuję za odpowiedź ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwa centymetry do niewiele, więc możesz piec bez zmian w proporcjach (sprawdź tylko wcześniej patyczkiem ciasto, będzie niższe więc może upiec się szybciej).

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.