poniedziałek, 28 stycznia 2013

Marynowana cebula

Marynowana cebula

Marynowana cebula przepis

Cebulkę przygotowaną w ten sposób robię bardzo często. Świetnie sprawdza się jako dodatek do kanapek lub sałatek. Robi się ją w tempie ekspresowym, tak naprawdę wystarczy jedynie posiekać cebulę i zagotować marynatę. Już po kilku dniach jest gotowa do jedzenia. Koniecznie wypróbujcie  ten przepis. 

Marynowana cebula

MARYNOWANA CEBULA

Składniki:
  • 250 ml octu z czerwonego wina
  • 250 ml wody
  • 1 łyżeczka cukru
  • pół łyżeczki soli
  • 1 listek laurowy
  • 250 g czerwonej cebuli, pokrojonej w piórka lub półplasterki
  • dodatkowo: czerwona papryka w płatkach, kolorowy pieprz
W 4 małych słoiczkach umieszczamy cebulę. Do każdego słoiczka dodajemy po pół łyżeczki słodkiej papryki w płatkach, 2 ziarenka pieprzu. W garnku umieszczamy ocet, wodę, cukier, sól i pokruszony listek laurowy. Doprowadzamy do wrzenia, marynatą zalewamy cebulę, zakręcamy słoiczki i układamy do góry dnem. W ten sposób przygotowana cebulka może być przechowywana do miesiąca czasu w chłodnym i ciemnym miejscu. Jeśli chcecie ją przechowywać dłużej, wówczas słoiczki trzeba zapasteryzować (małe słoiczki po 200 ml pasteryzujemy przez około 10 minut). Cebulka po kilku dniach nabierze ładnej różowej barwy. W trakcie dłuższego przechowywania jej kolor zaczyna blednąć. Cebulkę wykorzystujemy jako dodatek do sałatek, kanapek, wędlin.

Czas przygotowania: 10 minut



Cebula w occie

14 komentarzy :

  1. zrobię! mam nadmiar czerwonego octu winnego. kompozycja zapowiada dobry smak!
    pozdrawiam,
    ela

    OdpowiedzUsuń
  2. I tak na chlebku ją jadasz? Ciekawa jestem jak smakuje. Jadłam kiedyś we Włoszech,ale takie małe okrągłe cebule marynowane, jejku,jakie to było pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę ją jako dodatek do sałatek. Połówek z kolei na kanapki do sera lub dobrej wędliny.

      Usuń
  3. Jestem najzupełniej pewna, że by mi smakowała!:) Wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. o kurcze tego jeszcze nie jadłam:) bardzo ciekawie wygląda:P

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,
    przepraszam za zaległości w zaglądaniu do Ciebie!
    Ale już jestem patrzę co u Ciebie...marynowana cebula, hm. spotkałam się tylko z marynowaną białą, ale czerwona też wygląda fajnie ;).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę ją jako świetny dodatek do burgerów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj wypróbuję i to z całą pewnością:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawa propozycja,bardzo ciekawa....lubie taka kanapke z cebulka,chetnie wyprobuje z taka marynowana...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. od dłuższego czasu chodzi za mną taka cebulka, w końcu się skuszę:) przekonałaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. konsumpcja to straszne słowo

    OdpowiedzUsuń
  11. czy zamiast octu z wina czerwonego może być ocet z wina białego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, może być z białego wina. Z czerwonego dodatkowo fajnie podbija kolor cebuli.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.