środa, 30 stycznia 2013

Brownies z masłem orzechowym

Brownies z masłem orzechowym

Ciasto czekoladowe z masłem orzechowym

Gdy zobaczyłam to ciasto po raz pierwszy, od razu wiedziałam, że muszę je upiec. Połączenie czekolady z masłem orzechowym zapowiadało się niezwykle smakowicie. I nie pomyliłam się. Brownie do wypiek idealny dla czekoladoholików. Wśród moich znajomych zdobywa coraz więcej wielbicieli. Jeśli jeszcze nie próbowaliście brownie w takim wydaniu, koniecznie to nadróbcie.  Razem ze mną to czekoladowe cudo upiekła także Maggie. 

Brownie z masłem orzechowym


BROWNIES Z MASŁEM ORZECHOWYM

Składniki:
[taste.com.au]
  • 150 g gorzkiej czekolady, połamanej
  • 100 g masła, pokrojonego w kostkę
  • 160 g brązowego cukru
  • 75 g mąki pszennej
  • 2 łyżki kakao
  • 2 jajka
  • 150 g masła orzechowego 
W garnku umieszczamy masło. Podgrzewamy je na małym ogniu, a kiedy zacznie się topić dodajemy cukier i czekoladę. Podgrzewamy mieszając łyżką, aż powstanie jednolita masa i czekolada się rozpuści. Garnek zdejmujemy z ognia, lekko studzimy. Wbijamy po jednym jajku, miksujemy. Dodajemy mąkę i kakao, ponownie miksujemy do połączenia się składników. Masę przelewamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia (wykładamy także boki foremki). Na wierzchu nakładamy przy pomocy łyżeczki górki z masła orzechowego. Przy pomocy wykałaczki lub patyczka do szaszłyków robimy esy-floresy. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni (bez termoobiegu) i pieczemy od 25 do 40 minut w zależności od wielkości użytej foremki. Ja piekłam w formie kwadratowej o boku 23 cm przez 28 minut. Jeśli chcecie, by Wasze ciasto było wyższe, użyjcie wówczas formy o boku 20 cm. Po przestudzeniu ciasto kroimy na 16 porcji.

Czas przygotowania: 45 minut


Brownie z masłem orzechowym

Polecam Wam także brownies z malinami. 

29 komentarzy :

  1. pięknie ci wyszło:) smakowite!

    OdpowiedzUsuń
  2. o matko, takich pyszności to nie można tak wieczorem ludziom pokazywać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, cudowne! Uwielbiam brownies. Z maslem orzechowym to czasta poezja smaku... :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam okazję próbować, nie wiem czy dokładnie z takiego samego przepisu, ale
    z masłem orzechowym i muszę przyznać, że było w smaku obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo smakowicie ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój Połówek uwielbia masło orzechowe, jednak nie lubi zwykłej czekolady. Chyba zrobię blondies w takim wydaniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam,
    Ja ostatnio piekłam brownie ze śliwkami. Zapraszam:
    http://patisonwkuchni.blogspot.com/2013/01/brownie-ze-sliwkami.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta wersja jeszcze przede mną :) Ale skoro tak polecasz to nie ma co dłużej zwlekać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. AAAAAAAAAAAAAAAAAA dlaczego zawsze robisz takie piękne rzeczy?! wygląda cudownie

    OdpowiedzUsuń
  10. strasznie lubie maslo orzechowe ;) wszedzie

    OdpowiedzUsuń
  11. O Boże, jak je przed chwilą zobaczyłam u Ciebie to też stwierdziłam, że muszę je upiec. I to jak najszybciej! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale słodko , muszę kiedyś zrobić ;d

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne i zapewne bardzo smaczne to brownie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. śliczny marmurek wyszedł :))) jak sobie wyobraziłam jego smak to przypomniały mi się ciasta, które piekłam w stanach własnie z masełkiem orzechowym :))))

    pozdrawiam i życzę kolejnych pięknych inspiracji :))
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda obłędnie - wzorki z masła orzechowego sprawiają, że jest zupełnie wyjątkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  16. cóż za pyszności u Ciebie, w dodatku takie piękne, marmurkowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Żałuję, że nie piekłam tego ciasta z Wami! Jest cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasto obłędne, istna perwersja!! ;-)) Nie dość, że kocham klasyczne brownie, to jeszcze uwielbiam masło orzechowe (robię sama). Nie chcę wiedzieć, ile kalorii ma jeden kawałek, ale MUSZĘ je upiec. Mój "Połówek" oszaleje ze szczęścia ;D pozdrawiam, Alicja

    OdpowiedzUsuń
  19. Przewspaniale sie prezentuje ten marmurek brownie i masła orzechowego! mmmmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  20. Pokochałabym to brownie, bo masło orzechowe uwielbiam;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne! Muszę zrobić, koniecznie. Koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Miałam obiekcje co do połączenia czekoladowego brownie ze słonym masłem orzechowym ale się skusiłam i... i właśnie je pałaszuję z zapałem godnym zapamiętania więc jeśli Luby nie przyjedzie dzisiaj, to nie wiem czy zostanie dla niego na jutro... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat tym ciastem częstowałam wiele osób i każdej przypadło do gustu. Nawet moja babcia jadła je ze smakiem (chociaż była przekonana, że to warstwa chałwy :))
      Cieszę się , że i Tobie posmakowało!

      Usuń
  23. Nie wiem juz ile raz to brownie robiłam... Uwielbiam je :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Super! Wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.