piątek, 28 grudnia 2012

Polędwiczki w sosie pomidorowym po marokańsku

Polędwiczki w sosie pomidorowym po marokańsku


To kolejna propozycja dla wielbicieli kurczaka. Delikatne polędwiczki w aromatycznym sosie z dodatkiem papryki. Jeśli lubicie połączenie mięsa z owocami, z pewnością przypadnie Wam to danie do gustu. Pachnie i smakuje obłędnie a do tego świetnie rozgrzewa w chłodny dzień. 


POLĘDWICZKI W SOSIE POMIDOROWYM PO MAROKAŃSKU 

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 2 małe szalotki, drobno posiekane
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekany
  • 450 g polędwiczek z kurczaka
  • 1 czerwona papryka, oczyszczona, pokrojona w kostkę
  • 1 żółtka papryka, oczyszczona, pokrojona w kostkę
  • 200 ml bulionu warzywnego
  • 800 g siekanych pomidorów z puszki wraz z zalewą
  • 1/3 szklanki rodzynek
  • 1 łyżeczka kminu rzymskiego
  • 1 laska cynamonu
  • pół łyżeczki zmielonej kolendry
  • pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • 1/4 łyżeczki zmielonego kardamonu
  • 1 płaska łyżeczka ostrej wędzonej papryki w proszku
Na patelni rozgrzewamy olej. Wrzucamy szalotki i czosnek, smażymy przez 3 minuty. Dodajemy mięso, obsmażamy ze wszystkich stron. Dorzucamy papryki, rodzynki, dodajemy pomidory, bulion, laskę cynamonu, kmin, kolendrę, słodką i wędzoną paprykę, kardamon. Gotujemy na wolnym ogniu przez około 15-20 minut, aż sos zgęstnieje. Pod koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy z kaszą kuskus. 

Czas przygotowania: 30 minut

11 komentarzy :

  1. Zachwycają mnie te marokańskie klimaty

    OdpowiedzUsuń
  2. Uff z kurczaka. A juz wyobrazilam sobie wieprzowe i jakos mi zazgrzytalo z kuchnia marokanska:-) Ale przepis bardzo fajny.

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm wyglądają naprawdę pysznie, a te kolory :) chyba wiem co będzie jutro na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zwykle u Ciebie mięsko smakowite i kolorowe.

    OdpowiedzUsuń
  5. super i śliczne zdjęcia jak zwykle:)

    OdpowiedzUsuń
  6. aż mi ślinka cieknie:) po świętach mam ochotę na własnie takie jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie to wygląda. Ech, niech już mi się skończą te świąteczne resztki, chcę zjeść coś normalnego......

    OdpowiedzUsuń
  8. Otagowałam Cię, zapraszam do zabawy :))

    http://ugotowane-z-pasja.blogspot.com/2012/12/tag.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny sposób na kurczaka. Podoba mi się :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne i apetyczne są bardzo !:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.