sobota, 8 grudnia 2012

Marcepan

Marcepan


W okresie poprzedzającym święta przygotowuję zawsze domowy marcepan. Przepis jest niezwykle prosty, a cała czynność zajmuje dosłownie chwilę. W tym roku dodałam do niego ekstrakt migdałowy, który nadał masie jeszcze przyjemniejszego aromatu. Marcepan jest jedną z ulubionych słodkości mojej Mamy. Podobnie, jak w ubiegłym roku, zamierzam przygotować dla niej trufelki marcepanowe oraz śliwki w czekoladzie z marcepanem. 


MARCEPAN

Składniki:
  • 100 g migdałów, obranych i drobno zmielonych
  • 60 g cukru pudru (lub więcej do smaku)
  • 25-30 ml amaretto
  • pół łyżeczki ekstraktu migdałowego (lub 2-3 krople olejku)
W misce łączymy migdały z cukrem pudrem. Dodajemy ekstrakt i amaretto (25 ml) i wyrabiamy ugniatając. Jeśli masa będzie zbyt sucha, dodajemy pozostałe amaretto, jeśli zbyt mokra, lekko podsypujemy ją cukrem pudrem i ponownie wyrabiamy. Z masy formujemy mały bochenek, zawijamy w folię aluminiową. Przechowujemy w lodówce. Masę można barwić przy pomocy barwników spożywczych i przygotować z niej ozdoby. Można jej użyć do przygotowania ciastek z marcepanemtrufli, oraz śliwek w czekoladzie. 

Czas przygotowania: 10 minut

17 komentarzy :

  1. ślinka mi cieknie na taki domowy marcepanek:) mmmm

    OdpowiedzUsuń
  2. i to jest naprawdę takie proste? ja uwielbiam marcepan, więc mogłabym jeść go na kilogramy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba, że nie przypomina marcepanu sklepowego, to znaczy nie ma konsystencji pasty, tylko widać w nim kawałeczki migdałów. Moim zdaniem to ogromny plus. Może i ja w tym roku się skuszę?

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda wspaniale, w tym roku zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie robiłem domowego, kiedyś się strasznie przejadłem marcepanem i od dawna go nie jadłem, ale w tym roku chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja myślała,że marcepan to jakiś skomplikowany przepis a tu ku mojemu zdziwieniu nie :))

    OdpowiedzUsuń
  7. wow!!! Koniecznie robię koniecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę zrobić! *.*

    OdpowiedzUsuń
  9. O! i to jest prawdziwy marcepan! Uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie sądziłam, że marcepan jest tak prosty do wykonania!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie banalnie proste! Cos mi sie zdaje, ze bede musiala przetestowac.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy mogę czymś zastąpić amaretto? Mam wszystkie składniki, poza nim i nie wiem czy specjalnie wybierać się do sklepu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz użyć po prostu wody. Z amaretto będzie smaczniej, ale jeśli masz tylko zużyć odrobinkę do tego przepisu i odstawić do szafki, to nie ma sensu kupować.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.