piątek, 21 grudnia 2012

Kurczak z soczewicą w sosie pomidorowym

Kurczak z soczewicą w sosie pomidorowym


Nie musiałam się długo zastanawiać, jaką potrawę podać z ciemnym piwem pszenicznym Paulaner. Postawiłam na aromatyczną potrawkę z kurczaka ze słodkim akcentem w postaci cynamonu i pomarańczy. Słodycz dania przełamuje czerwona papryczka chili, która idealnie współgra z całością. Potrawa przywodzi na myśl zbliżające się święta. Jeśli jeszcze nie dodawaliście cynamonu do dań wytrawnych, nadróbcie to szybko, aromat i smak jest nieziemski. 



KURCZAK  Z SOCZEWICĄ W SOSIE POMIDOROWYM

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 450 g piersi z kurczaka
  • 1 średniej wielkości cebula, obrana, drobno posiekana
  • 2 ząbki czosnku, obrane i posiekane
  • 1 chili, pozbawiona nasion i posiekana
  • 400 g siekanych pomidorów z kartonika wraz z sokiem
  • 400 ml bulionu drobiowego
  • 1 laska cynamonu
  • 5-centymetrowy kawałek skórki z pomarańczy
  • 50 g czerwonej soczewicy
  • 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego (kuminu)
  • pół łyżeczki mielonej kolendry
  • pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • do podania: kasza kuskus
Mięso czyścimy, myjemy, osuszamy. Większe piersi kroimy w poprzek na 2-3 części. Mięso przyprawiamy solą i pieprzem. W dużym rondlu rozgrzewamy olej, obsmażamy mięso z obu stron (tak, by włókna mięsa zamknęły się). Mięso wyjmujemy z rondla. Do rondla wrzucamy czosnek, cebulę i chili, smażymy przez 3 minuty. Dodajemy pomidory, bulion, laskę cynamonu i skórkę z pomarańczy. Doprowadzamy do wrzenia, wkładamy mięso, gotujemy na wolnym ogniu przez 15 minut. Wsypujemy soczewicę, przyprawiamy słodką papryką, kminem i kolendrą. Gotujemy dalej przez około 15 minut, aż soczewica będzie miękka a sos zgęstnieje. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy z kaszą kuskus lub bulgur. 

Czas przygotowania: 30 minut

16 komentarzy :

  1. alez apetycznie wyglada t danie :)) lubię takie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się jeszcze nie odważyłam do nie słodkich dań dodać cynamon, ale skoro tak kusisz..;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis wart "zachodu"- danie pięknie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, uwielbiam cynamon w pomidorowych sosach, danie "do zrobienia" ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ piękne kolorki ma to danie, od razu wiadomo że jest pyszne:).

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie odważyłam się dodać cynamonu do wytrawnych dań .... jakś mi się tak ze słodkościami kojarzy:) .... smakowicie wyglada ta potrawka:). Jeszcze raz życzę cudownych Świąt:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ to musiało pięknie pachnieć i jeszcze piękniej smakować! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o tak!!! do tego Paulanera skórka i cynamon pasują idealnie :) pyszna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aby Święta Bożego Narodzenia
    były Bliskością i Spokojem,
    a Nowy Rok – Dobrym Czasem..

    Wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne, zimowe danie :) Ja dodaję cynamon, ale tylko odrobinę, bo mogę być na niego uczulona. Dostaję dzwinego kaszlu, albo to tylko zbieg okoliczności :) A przecież cynamonu sobie nie odmówię, choćby w szarlotce!

    OdpowiedzUsuń
  11. lubię takie aromatyczne dania i jeszcze to piwko :) pycha.
    no i podzielam entuzjazm do cynamonu w daniach wytrawnych, to doskonały dodatek!

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie zajadam ;D super piękny aromat przypraw :) polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam cynamon w daniach z mięsem , przypominają mi się wakacje w Grecji :)

    OdpowiedzUsuń
  14. własnie ugotowałem. pychota.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam! Ugotowałam i zamroziłam na weekend :-) Od kiedy zostałam mamą przeprosiłam się z mrożeniem ;-))) Pozdrawiam i nadrabiam ponad roczne zaległości na blogu :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Printfriendly