sobota, 8 grudnia 2012

Ekstrakt kawowy

Ekstrakt kawowy

Ekstrakt kawowy przepis

Ekstrakt kawowy nastawiłam jakieś 2 miesiące temu. Odłożyłam go do szafki i zupełnie o nim zapomniałam. Ostatnio przy okazji świątecznych porządków odkryłam mały słoiczek z czarnym aromatycznym płynem. Będzie idealnym dodatkiem do ciast i ciasteczek. Prawdziwa gratka dla wielbicieli kawowych wypieków. 


Polecam Wam także przepis na domowy ekstrakt z wanilii

Ekstrakt do ciasta przepis

EKSTRAKT KAWOWY

Składniki:

  • 2 czubate łyżki świeżych ziaren kawy
  • 100 ml wódki
Ziarna kawy siekamy ostrym nożem. Umieszczamy w butelce lub słoiku, zalewamy wódką. Zakręcamy i odkładamy w chłodne i zacienione miejsce na około 5 tygodni. Po tym czasie ekstrakt jest gotowy do użycia. 


Esencja kawowa przepis

Czas przygotowania: 5 minut

16 komentarzy :

  1. Taki ekstrakt to świetna sprawa :) Uwielbiam aromat kawy w tak wielu aranżacjach, że taka buteleczka zdecydowanie by mi się przydala.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię, naleweczkę też kawową polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O waniliowym słyszałam, ale o takim jeszcze nie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie taki ekstrakt to moje smaki. Wszystko co z kawą trafia w mój gust:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale cudny! Musi wspaniale pachnieć:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow to cos dla mnie:) Ja bez kawy ani rusz a wszelkie wypieki z jej dodatkiem po prostu uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Boskie zdjecia! A taki ekstrakt to kapitalna rzecz. No i latwiejsza w uzyciu niz kawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam taki ekstrakt..idealny do wypieków.

    OdpowiedzUsuń
  9. Malwinko,
    to jest świetna myśl!
    Dzięki za ten przepis - wykorzystam go z pewnością.

    Pozdrawiam serdecznie,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł na taki ekstrakt domowej roboty. Kupuję! :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakbym sobie taki zrobiła, to nie oderwałabym się od butelki i ciągle bym wąchała ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. z kawą nie próbowałam, ale ja często robię taki cytrynowy i waniliowy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Koniecznie muszę zrobić. Uwielbiam ekstrakty jako dodatki do ciast i deserów, a nie zapachy do ciast popularne w naszych sklepach i kuchniach.
    Kawowego zdecydowanie brakuje w mojej spiżarni.
    Pozdrawiam gorąco Ilona

    OdpowiedzUsuń
  14. Kawy nie lubię ...takiej do picia, ale w wypiekach uwielbiam:) .... cudowny zapach musi mieć taki ekstrakt:) pozdrawiam Malwi:)

    OdpowiedzUsuń
  15. czy te ziarka wyjmujemy po tych 5 tygodniach ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto ekstrakt przecedzić przez sitko po tym czasie, aby pozbyć się wszelkich drobinek kawy.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.