niedziela, 23 grudnia 2012

Cranberry Noels

Cranberry Noels


To już ostatnie świąteczne ciastka, które Wam prezentuję. Mocno maślane, rozpływające się w ustach, pełne żurawiny i orzechów. Jeśli jeszcze ich nie próbowaliście, koniecznie musicie je upiec. Ich wielkim minusem jest ich formowanie. Klasycznie ciasto formuje się w rulon, a po schłodzeniu tnie ostrym nożem na kawałki. Mi często wychodzą one niekształtne i lekko spłaszczone, dlatego ten sposób nie jest dla mnie najlepszym. O wiele łatwiej ciasto rozwałkować a następnie wycinać z niego dowolne kształty przy pomocy foremek. 

Korzystając z okazji chciałabym wszystkim złożyć życzenia Zdrowych, Pogodnych i przede wszystkim Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia. Uważajcie na swoje brzuszki :)



CRANBERRY NOELS

Składniki (na około 50 sztuk):
[przepis podpatrzony u Agi]
  • 225 g masła
  • 125 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżki mleka lub wody
  • 310 g mąki
  • szczypta soli
  • 80 g suszonej żurawiny, drobno posiekanej
  • 50 g orzechów (użyłam nerkowców), drobno posiekanych
  • 6 suszonych moreli, drobno posiekanych
Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Stale miksując dodajemy ekstrakt i mleko. W kilku partiach wsypujemy mąkę wymieszaną z solą. Następnie dodajemy posiekane bakalie i dokładnie mieszamy łyżką bądź dłonią. Ciasto wkładamy na kilka godzin do lodówki. Wałkujemy je na grubość 4-5 mm pomiędzy dwoma arkuszami papieru do pieczenia. Przy pomocy foremek wykrawamy dowolne kształty. Ciastka układamy na blasze wyłożonej papierem, pieczemy przez 14-16 minut w temp. 180 stopni bez termoobiegu (ja ciastka piekłam przez około 13 minut w temp. 160 stopni bez termoobiegu). Ciastka studzimy na kratce. 

Czas przygotowania: 1 godzina 30 minut






22 komentarze :

  1. Mmmm, wyglądają cudnie! Wesołych Świąt!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe ciasteczka:) szkoda, że ja nie mam do nich takiego serca i ręki, bo robiłabym na okrągło:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne są. Uwielbiam te ciasteczka. U mnie też są na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pozeram wzrokiem :)

    wesolych swiat ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo żurawina, czyli ciasteczka dla mnie i do tego są śliczne to już w ogóle :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne ciasteczka!
    Najwspanialszych, magicznych Świąt dla Ciebie i Twoich bliskich!

    OdpowiedzUsuń
  7. te ciacha są super , idealne na święta ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wesołych i spokojnych Świąt !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Malwinko,

    szklankę zdrowia, garść życzliwości, pół kilo miłości oraz mnóstwo rodzinnej atmosfery - tego życzę Ci na Święta i na cały następny rok!

    Pozdrawiam serdecznie i bardzo świątecznie,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  10. Malwinko,
    z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia życzę
    spokojnych, radosnych i ciepłych chwil, spędzonych wraz z bliskimi:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdrowych spokojnych świąt życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo radosnych chwil w Święta!

    OdpowiedzUsuń
  13. Magicznych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia, dużo serdeczności i miłości w nadchodzącym Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  14. Dokładnie tak, te ciastka są wspaniałe. U mnie kolejne dwie blachy stygną :)
    Malwino, wszystkiego najlepszego w te Święta!

    OdpowiedzUsuń
  15. świątecznych ciastek nigdy za wiele :D
    Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. z żurawinką muszą smakować obłędnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam żurawinę, takie ciasteczka. Myślę, że skusiły by mnie nie tylko w Święta ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam te ciastka :) są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdrowych, spokojnych i radosnych świąt! Prześliczne ciasteczka, może odważę się je przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba upiekę takie ciasteczka w najbliższy weekend :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.