sobota, 17 listopada 2012

Tarta jabłkowa z cynamonową kruszonką i karmelkami

Tarta jabłkowa z cynamonową kruszonką i karmelkami


Jesienią najchętniej piekę ciasta z dodatkiem jabłek. Dzisiejsza tarta okazała się bardzo smacznym pomysłem. Kruche ciasto w połączeniu z jabłkami i cynamonową kruszoną smakuje doskonale. Do ciasta wykorzystałam twarde karmelki, które zakupiłam jakiś czas temu. Po upieczeniu nie twardnieją całkowicie a w cieście pozostają kawałki ciągnącego się karmelu. 


TARTA JABŁKOWA Z CYNAMONOWĄ KRUSZONKĄ I KARMELKAMI

Składniki (na formę 25 cm):
[przepis własny]
  • 200 g mąki
  • 50 g cukru pudru
  • 120 g zimnego masła
  • 2-3 łyżki zimnej wody
  • 2 duże jabłka
  • 8 twardych karmelków
  • kruszonka cynamonowo-imbirowa: 100 g mąki, 60 g masła, 60 g drobnego cukru, 1 łyżeczka cynamonu, 1/2 łyżeczki mielonego imbiru, szczypta kardamonu (wszystkie składniki dokładnie wyrabiamy między palcami, aż do powstania kruszonki)
Mąkę mieszamy z cukrem pudrem. Dodajemy masło i siekamy razem z mąką. Całość wyrabiamy na gładkie ciasto dodając 2-3 łyżki wody, by ciasto było gładkie i nie kruszyło się. Zawijamy je w folię spożywczą i odkładamy do lodówki na około 30 minut lub dłużej. Formę do tarty lekko natłuszczamy masłem. Ciasto wałkujemy pomiędzy dwoma arkuszami papieru do pieczenia i wylepiamy nim formę. Nakłuwamy ciasto widelcem i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 10 minut (ciasto możemy też obciążyć stawiając na nim dwie kokilki lub kładąc papier do pieczenia wysypany fasolą). 
Jabłka obieramy, kroimy w cienkie plastry. Kropimy je sokiem z cytryny (możemy je dodatkowo wymieszać ze skórką otartą z cytryny). Na podpieczonym spodzie układamy jabłka w okrąg (możemy je lekko posypać cukrem). Karmelki siekamy, posypujemy nimi tartę. Całość obficie posypujemy kruszonką i pieczemy dalej przez 35-40 minut. Studzimy na kratce.



Wielbicielom słodkich wypieków z dodatkiem jabłek polecam także:
 

24 komentarze :

  1. Wspaniała, idealna na jesień:)

    OdpowiedzUsuń
  2. tez mi wpadło do głowy ostatnio, żeby do ciasta włożyc karmelki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. to musi smakować bosko!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł z karmelkami rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, bardzo fajna i smaczna tarta. Cynamon i jabłka - to jest to co lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam połączenie jabłek z cynamonem - mogłabym całą jesień jeść tylko takie ciasta :) przepyszne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie lubię najbardziej, super! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mamo jaka piękna:)
    obśliniłam monitor:D pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  9. mniam , tarta wprost idealna , pyszne smaki !

    OdpowiedzUsuń
  10. cudowny pomysł na ciasto jesienne :) karmelki i jabłka to moje ukochane połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wygląda! aż chce się od razu zjeść!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy pomysl z tymi karmelkami!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne! Czy to karmelki z lidlowskiego tygodnia brytyjskiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie:) Zachowują świetną konsystencję po upieczeniu.

      Usuń
  14. akurat dla mnie na weekend ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. jest smakowita:) zapraszam Cie do udziału w Weekendowej...tam też propozycja z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja również jesienią piekę najchętniej ciasta z jabłkami
    a wizja ciągnących się karmelków niepokojąco działa na moją wyobraźnię :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dodatek karmelków mnie oczarował :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszota. Piekłam ją podczas ostatniej wizyty w domu i już rodzice zaklepali powtórkę przy następnej wizycie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi słyszeć, że przypadła Wam do gustu:)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.