piątek, 2 listopada 2012

Pork Bulgogi

Pork Bulgogi


Pork Bulgogi to mięso wieprzowe pokrojone w cienkie paski i zamarynowane w pikantnej marynacie. Do przygotowania tego dania używa się koreańskiej pasty chili. Jest to pikantna pasta o słodko-słonym posmaku. Zamarynowane mięso smaży się na patelni lub grilluje. To niezwykle aromatyczne i wyraziste w smaku danie. 

Przepis dodaję do akcji Darii- F1 od kuchni. (GP Korei) 


PORK BULGOGI (KOREA)

Składniki (na 4 porcje):
  • 500 g schabu lub polędwicy wieprzowej
  • 1 łyżeczka pasty czosnkowej (lub 3-4 ząbki czosnku, drobno posiekane)
  • 2 cebule, obrane, pokrojone w piórka
  • 4-5 łyżek jasnego sosu sojowego
  • 2 łyżeczki oleju sezaomowego
  • 5-centymetrowy kawałek imbiru, obrany i drobno posiekany
  • 2 łyżeczki pasty chili (koreańska pasta gochujang)*
  • 4 łyżeczki cukru
  • uprażone ziarna sezamu do posypania
Sos sojowy mieszamy z cukrem, imbirem, olejem sezamowym, pastą chili i pastą czosnkową. Doprawiamy czarnym pieprzem (około 1/8 łyżeczki). Schab kroimy na plastry grubości 1 cm a następnie każdy z nich na paski grubości 3-4 mm. Mięso wkładamy do marynaty, dodajemy cebulę i wstawiamy do lodówki na minimum godzinę. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy mięso razem z marynatą i cebulą. Smażymy przez 4-5 minut od czasu do czasu mieszając. Zdejmujemy z patelni, posypujemy sezamem. Podajemy razem z ugotowanym ryżem.

*jeśli jej nie posiadacie, użyjcie zwykłej pasty chili
** jeśli nie lubicie bardzo pikantnych dań, zmniejszcie ilość pasty czosnkowej i pasty chili

Całkowity czas przygotowania: 1 godzina 15 minut.
Polecam Wam także inne azjatyckie przepisy z wieprzowiną
(pieczony boczek (tonkatsu (wieprzowina piec smakow

17 komentarzy :

  1. Wlasnie takie pikantne, orientalne danie dzisiaj za mna chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, ostro! bardzo lubię - im ostrzejsze tym lepsze - chociaż są oczywiście granice :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm apetyczne to mięsko i jaka ciekawa nazwa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawa nazwa i ciekawe danie:) uwielbiam kuchnię azjatycką:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis nawet ciekawy, szkoda, że niechlujny. Domyślam się, że cebulę stosować należy jako antidotum na ostrość. Lemiesz

    OdpowiedzUsuń
  7. Lemiesza czujne oko nie pomogło mi się dowiedzieć, co robić z tą cebulą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dopisałam, co z tą cebulą należy zrobić :)

      Usuń
  8. Bardzo pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm... jestem nieco zdziwiona, bo ani przy bulgogi (wołowina) ani przy dak bulgodi (kurczak) nie używałam nigdy gochujang. Zawsze natomiast był miód oraz wino ryżowe (mirini). Czasami w przepisach pojawia się gruszka lub jabłko. Ja wiem, że co dom w Korei to inny rodzinny przepis ;) więc z ciekawości chciałam się dowiedzieć, skąd masz ten przepis? :)
    Założę się jednak, że jest równie pyszne w takim wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc po roku publikacji, był to krótki okres, gdy miałam tv i namiętnie oglądałam programy podróżnicze. Zapewne przepis podpatrzyłam własnie w którymś z takich programów. Widzę, że w sieci są przepisy z pastą i bez. Co do samej pasty to bardzo oszczędnie jej użyłam, patrząc na kolor mojej potrawy. Wpiszę sobie ją na listę do powtórzenia, tylko tym razem użyję tłustszego boczku. A i wino ryżowe przydałoby się do sosu.

      PS. Zerknęłam na bulgogi z wieprzowiny na blogu Korean Bapsang i tam w obu recepturach jest pasta chili.

      Usuń
    2. Ja akurat wieprzowiny nigdy nie robiłam - mieszkam w UK i jak znajdę gdzieś coś oprócz "pork chops" to jest święto :D Faktycznie, do wieprzowiny dodają, ale zdziwiło mnie, bo w innych mięsach nie ma, a same przepisy są dość podobne.
      Z wołowiny testowałam też przepis Maangchi http://www.maangchi.com/recipe/bulgogi i chyba bardziej się skłaniam do KB.
      Dodatkowo polecam Ci prostego koreańskiego kurczaka http://www.maangchi.com/recipe/easy-dakgangjeong - niesamowity! :) I nawet jak robiłam go 2 godziny, to było warto.

      Usuń
    3. Bardzo Ci dziękuję za linki. Chętnie skorzystam z przepisów w wolnej chwili :)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.