sobota, 6 października 2012

Pikantna zupa marchewkowa z soczewicą i mlekiem kokosowym

Pikantna zupa marchewkowa z soczewicą i mlekiem kokosowym


Mój Połówek uwielbia zupy z dodatkiem marchewki. Ta zupka również przypadła mu do gustu, mnie  z kolei zachwyciła cudowną barwą. Dzięki kilku dodatkom zupa nabrała azjatyckiego charakteru. Idealnie wkomponuje się w jesienne menu. 
Razem ze mną pikantną zupę marchewkową przygotowali : Dobromiła, SiaśkaMaggie, Shinju i Bartoldzik



PIKANTNA ZUPA Z SOCZEWICĄ I MLEKIEM KOKOSOWYM (TAJLANDIA)

Składniki (na 4 porcje):
  • 2 łyżeczki nasion kuminu
  • 2 ząbki czosnku
  • 3-cm kawałek imbiru, obrany i posiekany
  • 1 czerwone chili
  • 600 g marchewki, obranej, pokrojonej w cienkie półtalarki
  • 140 g czerwonej soczewicy
  • 1 litr bulionu warzywnego
  • 150 ml mleka kokosowego
  • sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
Na suchej patelni prażymy nasiona kuminu, aż zaczną wydzielać aromat. Usuwamy połowę nasion i odkładamy je do miseczki. Wlewamy 2 łyżki oliwy, wrzucamy posiekane chili bez pestek, imbir i czosnek. Smażymy 1 minutę. Dodajemy marchewkę, bulion, mleko kokosowe. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy na wolnym ogniu przez 5 minut. Wsypujemy soczewicę i gotujemy dalej 10 minut, aż będzie miękka. Całość miksujemy blenderem. Zupę podgrzewamy, doprawiamy do smaku solą i pieprzem, rozlewamy na talerze i posypujemy pozostałymi ziarnami kminu rzymskiego.

*jeśli nie przepadacie za kminem w postaci nasion, utrzyjcie go w moździerzu po podprażeniu 

Całkowity czas przygotowania: 15 minut.


Polecam także inne przepisy na zupy marchewkowe
(zupa z marchewka i imbirem (pikantna zupa marchewkowa (zupa marchewkowo pomaranczowa

32 komentarze :

  1. Wygląda pysznie i do tego rzeczywiście uwodzi kolorem :). Ja z racji barwy również romansuję z dynią i mandarynkami :).

    OdpowiedzUsuń
  2. a u mnie dyniowa z mleczkiem ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna zupa i prześliczna miseczka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi pięknie pachnieć. Śliczna zupka.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. cokolwiek z soczewicą biorę w ciemno. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda cudownie, a sądząc po doborze składników, w smaku musi być przepyszna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam takiej zupki,ale z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajne...i przy tej już jesiennej pogodzie bardzo się taki przepis przyda:))

    OdpowiedzUsuń
  9. takiej jeszcze nie jadłam, musi być wspaniała:)

    OdpowiedzUsuń
  10. jeden z moich ulubionych kremów:-)robiłam ,jest pyszna

    OdpowiedzUsuń
  11. Takiej nie jadłam, muszę zrobić....pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglada wspaniale. A takie polaczenie juz kiedys wyprobowalam i wiem, ze jest pyszne. Mniam :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Moj Mezczyzna z kolei nie wierzyl, ze zupa z marchewki moze byc smaczna. Troche sie zaskoczyl :) Cudne zdjecia i przepyszna zupa!

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy mogę podpatrzyć?:-) Najpierw myślałam, że to dyniowa po kolorze:-) Pomysł rewelacyjny, zwłaszcza na tę jesień:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chyba wypróbuję - nie mam jednak kuminu. Nie wiesz, czym można by go zastąpić?
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, kminu rzymskiego niestety niczym nie zastąpisz. Polecam zakupienie go, bo jest naprawdę rewelacyjny w smaku

      Usuń
  16. Wersja z kokosowym mlekiem jak najbardziej przypadła mi do gustu. Pewnie przy powtórce otworzę puszeczkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszna, aromatyczna o pięknym kolorze!

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszna! w sam raz na jesienne, chłodne dni. z chęcią zrobię na obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kolor faktycznie urzeka, za to mój Połówek lubi wszystko w zupie, bo za rzadko je robię i ciągle sie o nie prosi.

    OdpowiedzUsuń
  20. Znam smak zupy marchewkowej, wspaniała:)

    OdpowiedzUsuń
  21. ależ ona musi mieć piękny aromat!

    OdpowiedzUsuń
  22. piękna jesienna barwa, a z imbirem musiała być super rozgrzewająca, w sam raz na pogodę za oknem ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kolor ma piękny :) I do tego duże bogactwo aromatów, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Hej, a czy mleko kokosowe można zastąpić zwykłym albo jogurtem naturalnym? U mnie w domu nie wszyscy przepadają za kokosem.
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino, ja bym do tej zupy dodała raczej słodką śmietanę 30 %. Ale oczywiście zarówno mleko, jak i jogurt się nadadzą. Pamiętaj tylko, by jogurtu nie dodawać do gorącej zupy, ponieważ się zważy.

      Usuń
    2. Ostatecznie dodałam jogurt naturalny i trochę cukru. Zupka wyszła pysznie :)
      Karolina

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.