czwartek, 13 września 2012

Tiramisu bez jajek

Tiramisu bez jajek


Dziś przepis na tiramisu w wersji bezjajecznej. Przygotowałam je na wieczór włoski, o którym Wam wspomniałam. Mój Połówek uwielbia ten deser, ja tym bardziej, ponieważ robi się gi błyskawicznie. W podobnie szybkim tempie lubi też znikać. Możemy go przygotować także w pucharkach lub kieliszkach. 



TIRAMISU (BEZ JAJEK)

Składniki (na formę 26 cm x 13 cm):
  • 250 g mascarpone
  • 150 ml kremówki
  • 1/3 szklanki cukru pudru*
  • 250 ml mocnego naparu kawowego 
  • kieliszek amaretto
  • 120 g podłużnych biszkoptów
  • kakao i starta gorzka czekolada do oprószenia ciasta
Robimy mocny napar kawowy (u mnie 3 płaskie łyżeczki kawy rozpuszczalnej na 250 ml wrzątku, możemy go lekko dosłodzić). Odstawiamy do ostygnięcia. Mascarpone krótko ubijamy razem z cukrem pudrem. Zimną kremówkę ubijamy na sztywno i stopniowo dodajemy do serka, mieszając łyżką. Do zimnej kawy dodajemy amaretto, maczamy w niej biszkopty (robimy to bardzo szybko, aby się nie rozpadły i zbytnio nie rozmiękły) i układamy na dnie naczynia**. Na warstwie biszkoptów rozkładamy połowę masy z mascarpone, kolejno znów biszkopty i resztę kremowej masy. Całość posypujemy kakao i startą gorzką czekoladą. Wkładamy do lodówki na minimum 4 godziny.

*lub więcej do smaku
**formę warto wyłożyć folią aluminiową

Czas przygotowania (bez czasu chłodzenia): 15 minut

30 komentarzy :

  1. ja też wolę wersję bez jajek, zresztą tutaj widać :) http://lolajoo.blogspot.com/2012/03/tiramisu-przepis-moja-wersja.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis, deser szybki w wykonaniu, a już sobie wyobrażam jak obłędnie smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak Ty kusisz od samego rana, podziel , że się chociaż kobieto ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm uwielbiam tiramisu, mogę się poczęstować kawałeczkiem?

    OdpowiedzUsuń
  5. ja uwielbiam tiramisu, myślę, że to bez jajek jest równie pyszne jak tradycyjne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Probowalam wersji bezjajecznej i tez jest niezla, chociaz tradycyjna bije ja na glowe. Bardzo elegancko wyglada twoje tiramisu, moje po przelozeniu na talerzyk jest zwykle wybitnie rozpackane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też najczęściej robię tiramisu z jajkami. Niestety szczęśliwe kurki mojego dostawcy od miesiąca nie niosą zbyt wiele , a na tych sklepowych wolałam nie robić.

      Usuń
  7. Na taki to się skuszę :D Wyglada REWELACYJNIE :D

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny przepis, prosty i szybki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda obłędnie:) każdy pisze, że deser pyszny i prosty, ale wstyd się przyznać, nigdy jeszcze go nie robiłam;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aleś mi smaka narobiła:) Świetnie wygląda, aż ciekaw jestem smaku..

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny przepis, mniam~ Od jakiegoś czasu kombinuję jak zastąpić mascarpone - kiedy mi się uda od razu robię tiramisu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jak u mnie się pojawia to też błyskawicznie znika :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Malwinko, zaraz zapisuję ten przepis. Moja córka uwielbia to ciasto, a ja szukałam dobrej wersji bez jajek :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. o jeny jak dawno nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardziej podobaja mi sie przepisy na tiramisu bez jajek :) jakos pewniej sie czuje :)

    Przepis zapisuje i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dawno nie robiłam! Dziękuję za pyszne przypomnienie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacja , ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślałam, że bez jajek się nie da :)

    OdpowiedzUsuń
  19. zabieram sie za tiramisu od dawna i jeszcze nie zdarzylam zrobic ;p

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam tiramisu, ale nie miałem jeszcze okazji robić go samodzielnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dawno nie robiłam tiramisu. Uwielbiam. Cudowny deser, choć kaloryczny bardzo.
    Ja robię z jajkami,ale chętnie wypróbuję Twoją wersję, bo na pewno jest bardzo pyszna. :)
    Uściski :*

    OdpowiedzUsuń
  22. jak ja lubię takie ciacha :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Boskie!!! Rodzinka wylizała alufolię ;) A musisz wiedzieć, że jestem mistrzynią zakalca ;) Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało:)

      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  24. Świetny przepis! Zrobiłam je, bo chciałam zużyć serek mascarpone, no i zniknęło ani się obejrzałam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Super deser, wersja bez jajek jest zdecydowanie lepsza.
    Już mama smaczek, idę zrobić......

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.
Jeśli zrobiłeś zdjęcie potrawie przygotowanej z przepisu z bloga, wyślij je na adres mailowy filozofiasmaku@gmail.com. Zdjęcie zostanie zamieszczone w galerii potraw na Fb