poniedziałek, 10 września 2012

Sałatka makaronowa z tuńczykiem i papryką

Sałatka makaronowa z tuńczykiem i papryką


Jakiś czas temu pomagałam Maggie w znalezieniu przepisu na smaczną sałatkę z tuńczykiem. Kiedy trafiłam na tę makaronową sałatkę, wiedziałam, że i ja będę zmuszona ją zrobić. Jest świetną alternatywą dla ciężkich sałatek z tuńczykiem i majonezem. Szczególnie zachwyca w niej sos na bazie marynowanej papryki. Serdecznie Wam polecam, a Maggie dziękuję za spotkanie w wirtualnej kuchni. 


SAŁATKA Z TUŃCZYKIEM I MAKARONEM

Składniki (na 4 małe lub 2 duże porcje):
[źródło]

  • 170 g tuńczyka w puszce (w sosie własnym), odciśniętego
  • 210 g marynowanej papryki
  • pół szklanki posiekanej czerwonej cebuli
  • 2 łyżki kaparów
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki listków bazylii
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 ząbek czosnku, obrany i posiekany
  • sól i pieprz do smaku
  • 180 g makaronu


Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Odcedzamy i przelewamy zimną wodą. W kielichu blendera umieszczamy połowę papryki, jogurt, bazylię, czosnek, oliwę sok z cytryny. Całość miksujemy i doprawiamy solą oraz pieprzem. W misce łączymy makaron, tuńczyka, posiekaną resztę papryki, kapary i cebulę. Całość polewamy sosem. 


16 komentarzy :

  1. lubię wariacje salatkowe z udziałem makaronów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na lunch. Też ją kiedyś zrobię (tylko może pominę kapary, wciąż nie jestem do nich przekonana).

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna ona jest. Nigdy nie jadłam, ciekawa jestem jak smakuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być rewelacyjna! taka sałatkowa kwintesencja jesieni :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę spróbować tę odmianę tej sałatki bo jak do tej pory robiłam jej okrojoną wersję

    OdpowiedzUsuń
  6. Sałatka ma wspaniałe składniki, musi być pyszna :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie widziałem tę sałatkę u Maggie, bardzo mi się podoba ten paprykowy sos :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam właśnie ochotę na coś lekkiego z makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. przez ciebie jestem głodna w środku nocy! pychota na patelni:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne połączenie ; ) I ten sos ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawa sałatka, fajne połączenie smaków:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nawet nie wiesz, jak bardzo jestem ci wdzieczna za wyszperanie tego przepisu. Ta salatka jest obledna!

    OdpowiedzUsuń
  13. rewelacja, uwielbiam takie sałatki. Skopiuję od Ciebie z chęcią na dniach.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna, tuńczykowa propozycja. Może w końcu przekonam moją rodzinę do tej ryby, bo ja osobiście uwielbiam, w każdej postaci :) Szczególnie sałatkowej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jejku pyszne Wam wyszły te sałatki, uwielbiam z makaronem

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.