wtorek, 25 września 2012

Kakaowe ciasteczka z czekośliwką

Kakaowe ciasteczka z czekośliwką


Kiedy mam gorszy dzień, uwielbiam zaszyć się w kuchni i piec ciasteczka. Jest to czynność, która mnie niezwykle relaksuje. W ubiegłym tygodniu w jeden wieczór upiekłam pięć rodzajów ciasteczek, w tym ciasteczka z masłem orzechowym, które ostatnio Wam prezentowałam. Dzisiejsze ciasteczka nie są aż tak słodkie, kształtem przypominają kakaowe biszkopty. Przełożyłam je domową czekośliwką, ale jeśli jej nie posiadacie, możecie użyć nutelli lub masy kajmakowej. 


CIASTECZKA KAKAOWE Z CZEKOŚLIWKĄ

Składniki (na 12-13 złożonych ciasteczek):

  • 190 g mąki
  • 10 g kakao
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 110 g miękkiego masła
  • 125 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • domowa czekośliwka
Mąkę mieszamy z kakao i proszkiem do pieczenia. Masło ucieramy na gładką masę z cukrem pudrem. Dodajemy jajko i dalej miksujemy. Wsypujemy mąkę w dwóch partiach i miksujemy na gładką masę. Ciasto wkładamy do lodówki na 20 minut. 
Piekarnik rozgrzewamy do temp. 185 stopni. Z ciasta formujemy kulki o tej samej wielkości, spłaszczamy lekko i układamy w odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 10 minut. Studzimy na metalowej kratce. Przestudzone ciasteczka smarujemy czekosliwką i składamy.




Całkowity czas przygotowania: 45 minut.

32 komentarze :

  1. jak nie są bardzo słodkie, to dla mnie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tak samo. Jeśli w domu jest dużo ciasteczek oznacza to, że coś mnie zdenerwowało, zasmuciło, czy zestresowało.
    Pieczenie zawsze mnie wyciszało i relaksowało, cieszę się, że nie jestem jedyna :).
    A ciasteczka piękne!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe ciasteczka. Pychotka! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają przepysznie ;) Zapraszam na konkurs, do wygrania najnowsza książka Pani Marty Obuch : http://book-and-cooking.blogspot.com/2012/09/zabojczy-placek-dla-niewiernego.html

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmmmmmm ciasteczka z czekośliwką muszą być obłędne!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają cudnie, a ta czekośliwka kusi ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotki! Śliczny nagłówek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 5 rodzajów w jeden wieczór? nieźle ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Malwinko,
    śliczne one są! A Twoja czekośliwka wymiata :)

    Serdeczne pozdrowienia,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubie takie, wyglądaja bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czekośliwkę juz zapisałam do zrobienia, a ciasteczka pyszniutkie:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piec rodzajow ciasteczek w jeden wieczor? "Perfekcyjna Pani Domu" z telewizorni moze sie schowac :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha, wczoraj zrobiłam właśnie kilka słoików czekośliwki, już mam pierwszy przepis gdzie będę mogła ja wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kuchenny blat lepszy, niż kozetka u psychoterapeuty, zgadza się :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszą być pyszne! Muszę je zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Idealny kształt, aż szkoda jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszniutkie muszą być te ciasteczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Sliczne:) zazdroszcze Ci tej ,,czekosliwki,,ja mialam taaakie plany odnosnie jej zrobienia,ale moja ,,sliwka,, zrobila mnie w balona i wszystkie owoce oblecialy albo mialy lokatorow:(.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Malwinko, ciasteczka wyglądają bosko. Z czekośliwką muszą fantastycznie smakować. Piękne zdjęcia zrobiłaś. Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
  20. jeju...sa urocze:) i przyznam ze chciałabym mieć teraz przy sobie ich talerzyk:)

    OdpowiedzUsuń
  21. ja bym mogla zjesc wszystki 13 ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. absolutnie uwielbiam takie ciasteczka - szkoda tylko, że nie mam czekośliwki :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Nawet bez nadzienia czasem takie ciasteczka to jest właśnie to czego człowiek potrzebuje :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mniam sliczne ciasteczka:) Idealne na handre:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. te duże, okrągłe i mięsiste to moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciasteczka, jakie uwielbiam. I pomysł z przełożeniem ich czekośliwką bajeczny :).

    OdpowiedzUsuń
  27. Czekośliwkę właśnie robiłam kilka dni temu więc przyda mi się przepis na te ciasteczka ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. zdjęcia rewelacyjne , ciasteczka przepyszne - nic dodać nic ująć :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciasteczka tak dobre, że nie doczekały się przełożenia czekośliwką :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.