niedziela, 23 września 2012

Ciasteczka owsiane z masłem orzechowym

Ciasteczka owsiane z masłem orzechowym


Mój Połówek uwielbia wszelkiego rodzaju ciastka owsiane. Chętnie sięga też po te na bazie masła orzechowego. Tak powstały właśnie te owsiane ciacha, które łączą w sobie jego dwa ulubione składniki. Oczywiście, jeśli chcecie, możecie je wzbogacić o dodatek groszków czekoladowych. Nie chciałam, aby były aż tak dużą bombą kaloryczną, dlatego też zrezygnowałam z nich. Częstujcie się proszę ;-)



CIASTKA OWSIANE Z MASŁEM ORZECHOWYM


Składniki (na około 20-25 ciastek):

  • 110 g miękkiego masła
  • 110 g masła orzechowego
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 jajko
  • 3/4 szklanki mąki
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 i 1/4 szklanki płatków owsianych
Masła ucieramy mikserem na gładką masę. Dodajemy cukier i dalej ucieramy. Wlewamy ekstrakt, wbijamy jajko i miksujemy do połączenia się składników. Wsypujemy mąkę wymieszaną z sodą i proszkiem do pieczenia, ucieramy. Wsypujemy płatki owsiane, dokładnie mieszamy. Całość wkładamy do lodówki na 15-30 minut. Piekarnik nagrzewamy do 175 stopni. Z ciasta formujemy kulki, lekko spłaszczamy i układamy w odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy przez 10-12 minut. Pozostawiamy kilka minut na blasze i przenosimy na kratkę. 


Jeśli smakowały Ci te ciasteczka, wypróbuj także tego przepisu
(ciastka z maslem orzechowym

30 komentarzy :

  1. Robiłam podobne, są pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. i ja z wielką przyjemnością piekę i chrupię owsiane ciasteczka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia. :) Już sobie wyobrażam ten maślano-orzechowy posmak...

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię i ciasteczka owsiane i te z masłem orzechowym, wiec chętnie taki fajne połączenie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają przepięknie i jakie proste do wykonania :D sama nie wiem dlaczego tak rzadko piekę ciasteczka :p
    muszą być obłędne w smaku - choć to faktycznie typowo męskie - no i kaloryczne
    ale co tam mamy jesień - potrzeba więcej energii :)

    OdpowiedzUsuń
  6. muszą być pyszne, a wyglądają cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach, z masłem orzechowym...muszą być cudowne. I ja bym dorzuciła groszki, skoro już jeść słodkości, to porządnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakim cudem jeszcze ich nie robiłam;)? Uwielbiam masło orzechowe, muszę kiedyś wyczarować takie ciastka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. fajne ciacha ! z moim ulubionym dodatkiem - masłem orzechowym ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne :-)
    Bardzo chętnie się poczęstuję i zabieram kilka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. muszą być pyszne, nigdy nie robiłam z masłem orzechowym, czas to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  12. te ciasteczka byłyby dla mnie wyzwaniem. bo zawsze szkoda mi jest przeznaczyć masło orzechowe jako składnik wypieków.. :) ale kto wie, może kiedyś uda mi się wypracować taką umiejętność i nie będę miała z tym problemu. a te ciasteczka baardzo mnie przekonują :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciastka z masłem orzechowym są pyszne, robiłem je jakiś czas temu, z płatkami nie dość że zdrowsze to na pewno równie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ach! mam ochotę cos pochrupać...

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie też niedawno takie były,więc wiem jak są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne maleństwa! Miłego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie bym sobie schrupała takie ciacho :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Idealne do schrupania w jesienne popołudnia

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasteczka wyglądają bardzo kusząco. Z masłem orzechowym muszą byc pyszne!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pysznie! Płatki owsiane uwielbiam pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe połączenie smaków :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. urocze ciasteczka ;) nic tylko wcinać, a dodatek masła orzechowego musiał być super ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Malwi cudowne te ciasteczka ... też chętnie siegnęłabym po jedno, jak większosc z wyzej komentujacych:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. zrobiłam wlasnie, z mniejsza iloscia cukru ( uzylam brązowego) i z maka pszenna razowa. I nie wiem czy przez te mąkę , w smaku były właśnie "mączne", wyczuwalny aromat masła orzechowego....także ciastka ok, chociaż na razie moje ublubione to te z kokosem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam na przyszłość wymieszać mąkę razową pół na pół ze zwykłą pszenną. Pozdrawiam :)

      Usuń
  25. Pyszne są!Z lenistwa rozpuściłam oba masła i wymieszałam z resztą składników a zamiast samych płatków wsypałam musli z rodzynkami i ziarnami,które zalegało w domu już bardzo długo! Przepis idealny!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.