czwartek, 9 sierpnia 2012

Warzywa Strączkowe-edycja letnia- PODSUMOWANIE

Warzywa Strączkowe-edycja letnia- PODSUMOWANIE


Chciałabym serdecznie podziękować wszystkim, którzy wzięli udział w letniej edycji akcji Warzywa strączkowe. Zgromadziliśmy pokaźną ilość smakowitych przepisów. Mam nadzieję, że będą one dla Was cennym źródłem inspiracji! Jeszcze raz Wam dziękuję i do zobaczenia za pół roku w zimowej edycji akcji.

Potrawy z bobem


Potrawy z fasolką


Potrawy z groszkiem


Potrawy z kilkoma rodzajami warzyw strączkowych:

Swoje przepisy do konkursu zgłosiła także Dorota Smakulska, która nie prowadzi bloga. Oto one:


Bób w pomidorach z czosnkiem, świeżą bazylią i żółtym serem: bób gotujemy w osolonej wodzie. Podsmażamy posiekany czosnek (3-4 ząbki), dodajemy pomidory obrane ze skórki lub puszkę pomidorów. Następnie dodajemy obrany bób, doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy posypane tartym serem i świeżą bazylią. 


Fasolka szparagowa z boczkiem i śmietaną: Składniki: fasolka szparagowa, śmietana, boczek, bazylia, koperek, pieprz i sól. Fasolkę gotujemy w osolonej wodzie. Z boczku, śmietany i przypraw robimy sos (można do niego dodać np. serek topiony). Fasolkę polewamy ciepłym sosem. 


Ryż z bobem i ziołami: Składniki: szklanka ugotowanego i obranego bobu, woreczek ugotowanego ryżu, 3 łyżki śmietany lub jogurtu naturalnego, szczypta pieprzu cytrynowego, kawałek sera lazur (wedle uznania), posiekany ząbek czosnku, bazylia i koperek. 
Na patelni smażymy czosnek, dodajemy śmietanę, ser i zioła. Doprawiamy. Dodajemy ryż i bób, mieszamy i podajemy. 

10 komentarzy :

  1. Jaki wspaniały zbiór :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za ciekawą akcję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgłosiłam się do akcji, ale chyba zapomniałam o dodaniu przepisów :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczna akcja :) Dzięki tego typu przedsięwzięciom moje chłopy mają nowe zdrowe potrawy :)
    wspaniałe przepisy

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny zbior straczkowych przepisow!

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę musiała wypróbować z tego zbioru przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No to jest z czego wybierać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nie mogłam wziąć udziału, mam nadzieję, że powtórzysz akcję za rok, bo uwielbiam bób! Świetny zbiór - na pewno znajdę coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne przepisy, jest w czym wybrać!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.