piątek, 24 sierpnia 2012

Wake-Ewa, czyli fasolka po nigeryjsku

Wake-Ewa, czyli fasolka po nigeryjsku


fasolka po nigeryjsku

Jakiś czas temu przeglądając przepisy pochodzące z kuchni afrykańskiej natrafiłam na sporą ilość potraw z wykorzystaniem warzyw strączkowych Jako pierwszą postanowiłam wypróbować fasolkę czarne oczko w pikantnym sosie pomidorowym z tymiankiem. Połówkowi danie bardzo smakowało, tym bardziej, że za sprawą sporej ilość chili jest ogniste w smaku. Razem ze mną Wake-Ewa przygotowali także Irenka z Andrzejem. 

Przepis dodaję do akcji Z widelcem przez Afrykę.

fasolka po nigeryjsku

WAKE-EWA (NIGERIA)


Składniki (na 4 porcje):
[źródło]
  • 500 g ugotowanej fasolki czarne oczko
  • 1 duża cebula
  • 1 kg pomidorów
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry
  • łyżka świeżego tymianku, drobno posiekanego
  • łyżka chili w proszku
  • łyżeczka cukru (lub więcej, jeśli pomidory są mocno kwaśne)
  • sól i pieprz do smaku
  • do podania - świeże pieczywo (w oryginalnym przepisie ryż)


fasolka po nigeryjsku


Cebulę kroimy w kostkę. Pomidory obieramy ze skórki, siekamy. W kielichu blendera umieszczamy pomidory i połowę cebulki, miksujemy na gładką masę. Dodajemy kolendrę, cukier, chili i tymianek. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz, szklimy pozostałą cebulę. Wlewamy pomidory, doprawiamy solą i pieprzem i gotujemy na małym ogniu 20-25 minut, aż całość zgęstnieje. Dodajemy fasolkę, podgrzewamy 3 minuty. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy z ryżem lub świeżym pieczywem.

Całkowity czas przygotowania: 30 minut.





32 komentarze :

  1. Dzięki za wspólne gotowanie i inspirację do zakupu kilku słoiczków z fasolką czarne oczko;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow ,ciekawy przepis ... zazwyczaj jadamy po bretońsku ,ale w takiej wersji jeszcze nie było .. smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię fasolkę w każdym wykonaniu:) Ta robi wrażenie, chętnie bym taką zjadła:))

    OdpowiedzUsuń
  4. mojemu też by smakowało, on lubi bardzo pikantne potrawy ;) ja raczej średnio... wole odpowiednio doprawione, wyraziste w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak ostre to i mój chłopak chętnie by zjadł :) ja musiałabym dla siebie zrobić wersję bardziej soft.

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe, ciekawe.. jeszcze w takim wydaniu nie jadłam fasolki w takim wydaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny przepis.

    Pozdrawiam ♥ Pati

    OdpowiedzUsuń
  8. urocza nazwa tej fasolki, piękne zdjęcia, a pikantne potrawy ubóstwiam. Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  9. Dania z fasolki to dania dla mnie, oczywiście po zmniejszeniu ilości chili bo po 1 łyżce długo nie doszłabym do siebie ;):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz co, mój Połówek stwierdził, że mogłoby być ostrzejsze. Chyba muszę zrobić jakiś detoks jego kubkom smakowym;)

      Usuń
    2. wszystko sie zgadza ,ale olej mosi byc palmowy,no i moja nigeryjska przyjaciólka dodaje szpinak.

      Usuń
  10. Bardzo ciekawie skomponowany przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam takie dania. apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mówię TAK, przepis dodaję do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, szczerze polecam, jeśli lubisz pikantne dania;)

      Usuń
  13. Z chęcią się skuszę na taką fasolkę. Zawsze w domu była tradycyjna, ale ta wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobione i zjedzone, było pyszne! Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umieściłam Twój przepis na moim blogu, jeszcze raz dziękuję :)

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę, że z niego skorzystałaś;)

      Usuń
  15. smakowicie się zapowiada :D uwielbiam dania tego typu :) koniecznie muszę wypróbować kolejny przepis od Ciebie :) dodaję sobie do listy - teraz trzeba mi tylko jakimś cudem więcej czasu na gotowanie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię czarne oczko :) W pomidorach z tymiankiem i chilli musi być świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne i zdrowe :) dlatego tak bardzo lubię Twoje przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fasolkę w każdej postaci pochłaniam:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Egzotycznie i wygląda, że również bardzo smacznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda jak afrykańska wersja polskiej fasolki po bretońsku:) A smakuje na pewno świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam fasolkę, muszę wypróbować koniecznie ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  22. Ostatnio kupiłam fasolkę czarne oko tak na zaś i dobrze, bo się przyda. Ciekawy przepis, wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. genialnie! W koncu wiem co zrobić z fasoli :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Czyli już wiem jak wykorzystam swoją fasolkę ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Fasola, kolendra, tymianek, chili mmmm Na dziś mam inne plany, ale jutro zagości na mym stole!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.