niedziela, 26 sierpnia 2012

Sałatka z gorgonzolą, kurczakiem i grillowanymi nektarynkami

Sałatka z gorgonzolą, kurczakiem i grillowanymi nektarynkami

Sałatka z gorgonzolą, kurczakiem i grillowanymi nektarynkami

Lubicie połączenie owoców z mięsem? Jeśli tak, to tak sałatka na pewno przypadnie Wam do gustu. Wyrazista w smaku gorgonzola i grillowane nektarynki to naprawdę świetne połączenie. Ta sałatka jest fajną propozycją na lekką kolację czy drugie śniadanie. Razem ze mną w ramach akcji Ani, grillowały również Maggie, Gula, Mopsik i Emma 

Sałatka z gorgonzolą, kurczakiem i grillowanymi nektarynkami

SAŁATKA Z GORGONZOLĄ, KURCZAKIEM I GRILLOWANYMI NEKTARYNKAMI

Składniki (na 2 porcje):
[przepis własny]
  • dwie garście ulubionego mixu sałat
  • 50 g gorgonzoli
  • 200 g piersi z kurczaka
  • 2 nektarynki
  • dressing: 2 łyżki oliwy, 2 łyżki octu balsamicznego, łyżeczka miodu, sól i pieprz do smaku
Mięso kroimy w kostkę, oprószamy solą i pieprzem. Smażymy na niewielkiej ilości tłuszczu. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym*. Nektarynki kroimy na pół, wyjmujemy pestki. Owoce kroimy w mniejsze kawałki, grillujemy je z obu stron na patelni. W salaterce umieszczamy sałatę, mięso, pokruszony ser, ugrillowane nektarynki. Przygotowujemy sos dokładnie łącząc ze sobą oliwę, ocet i miód. Doprawiamy go do smaku solą i pieprzem, polewamy sałatkę i od razu podajemy. 

* jeśli dbacie o linię, zamiast smażyć mięso, ugotujcie je lub przygotujcie na parze. 


Sałatka z gorgonzolą, kurczakiem i grillowanymi nektarynkami
Całkowity czas przygotowania: 15 minut.

32 komentarze :

  1. Mniam :) Muszę się w końcu dorobić patelni grillowej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zdecydowanie jestem fanką połączeń owoców z mięsem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta sałatka jest zdecydowanie dla mnie... Lubie takie niebanalne połacznia. Domyślam się,ze soczyste nektarynki smaukują wyśmienicie z gorgonzolą... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie się prezentuje, ale jak smakuje? ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nigdy nie jadłam gorgonzoli, wygląda wszystko razem bardzo smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe połączenie...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Malwiś, polecam ci serdecznie grillowanego arbuza z fetą. Jest na prawdę zaskakujący.
    Nektarynki równie zaciekawiają.
    Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie grillowałam nektarynek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię połączenie pleśniowego sera i dressingu na bazie oliwy i miodu, choć z owocami jeszcze nie próbowałam ;) świetna sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zestaw składników sprawia, że Twój pomysł przetestuję na pewno! :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, zdecydowanie przypadłaby mi taka sałatka do gustu. Uwielbiam połączenie owoców z mięsem a do tego gorgonzola... Pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, a wiesz, że nigdy nie jadłam mięcha z grillowanymi owocami? Kurczę, chyba za mało grilluję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjna sałatka, bardzo smakowita!

    OdpowiedzUsuń
  14. Grillowane nektarynki? Musiało być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda bardzo apetycznie, ciekawe połączenie smaków

    OdpowiedzUsuń
  16. Malwinko,

    piszę się na taką sałatkę choćby teraz! Wygląda świetnie, a smakuje pewnie genialnie. Już sobie wyobrażam to połączenie smaków...

    Serdecznie pozdrawiam,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem bardzo ciekawa połączenia słodkiego owocka i całej reszty :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Prezentuje się przepysznie i pięknie! :) Te grillowane nektarynki to extra pomysł!:)

    OdpowiedzUsuń
  19. pyszna sałatka ,smak kurczaka i grillowanych nektarynek w takiej sałatce -bezcenny !

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam owoce w sałatkach :D

    OdpowiedzUsuń
  21. mnie kusi takie zestawienie, aczkolwiek ciągle wybieram jednak klasykę

    OdpowiedzUsuń
  22. Kolejne pyszności serwujesz:-) Uwielbiam takie sałatki:-)

    OdpowiedzUsuń
  23. mmm, świetne połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetna! Ale czy Ty kiedykolwiek pokazałaś coś niefajowego... ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Owoce, gorgonzola - doskonałe połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Mmmm...kusząca propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam mięso z owocami na ciepło :) Dawno nie jadłam też gorgonzoli, a bardzo lubię, więc na pewno by mi smakowała. Dziękuję bardzo za wspólne pichcenie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja wprawdzie za tym polaczeniem nie przepadam, ale musze przyznac, ze twoja salatka wyglada pierwszorzednie.

    OdpowiedzUsuń
  29. To zdecydowanie moje smaki :-) Pycha :-D

    OdpowiedzUsuń
  30. pyszna, właśnie zrobiłam :) kurczaka podrasowałam sosem Worcester i dodałam jeszcze prażone orzechy laskowe :) Polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.