środa, 29 sierpnia 2012

Kokosowo-waniliowe muffinki z borówką i migdałową kruszonką

Kokosowo-waniliowe muffinki z borówką i migdałową kruszonką



Kiedy nie mam czasu, a W. ma ochotę na coś słodkiego do kawy, zawsze piekę muffinki. Nie muszę brudzić miksera i wielu naczyń, wystarczy odmierzyć składniki i wszystko ze sobą wymieszać. Chyba nie może być już prościej ;-) Częstujcie się proszę!


KOKOSOWO-WANILIOWE MUFFINKI Z BORÓWKĄ I MIGDAŁOWĄ KRUSZONKĄ

Składniki (na 12 sztuk):
[przepis własny]
  • 260 g mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 130 g brązowego cukru
  • 4 łyżki wiórek kokosowych
  • 1 jajko
  • 80 ml oleju (użyłam oleju Kujawskiego 3 Ziarna)
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 210 ml mleka kokosowego*
  • 100 g borówek
  • migdałowa kruszonka: 30 g zimnego masła, 30 g cukru, 60 g mielonych migdałów (wszystkie składniki wyrabiamy między palcami)



Mąkę łączymy z proszkiem, sodą, wiórkami i cukrem. Jajko roztrzepujemy z mlekiem, olejem. Mokre składniki wlewamy do suchych i mieszamy łyżką do połączenia się ich. Dodajemy borówki, mieszamy. Masę przelewamy do papilotek (na 2/3 wysokości), na wierzchu posypujemy każdą babeczkę kruszonką. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez 20-25 minut. 

*użyłam wegańskiego mleka kokosowego, a nie mleczka w puszce, które stanowi zazwyczaj dodatek do dań z kuchni azjatyckiej. Można oczywiście użyć mleka kokosowego w puszce, jednak być może trzeba będzie dodać go troszkę więcej

Całkowity czas przygotowania: 30 minut.



43 komentarze :

  1. Pyszne takie muffinki z posmakiem kokosu ;) Poproszę też jedną .

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybkie i smaczne małe co nieco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się nie ma nic prostszego, dlatego tak lubię muffinki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają bardzo apetycznie, chętnie je zrobię :) a muffinek z kruszonką jeszcze nie widziałam 0.0 ale świetnie bo uwielbiam kruszonkę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Biorę i niedługo zrobię, bo teraz w planach coś innego;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne muffinki :) Ja właśnie piekę z malinami, bo sporo mi zostało i trzeba je wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muffinki, mniam, już się nie mogę doczekać, aż w weekend przyjedzie do mnie moja forma do muffinek :)
    No i z przyjemnością nominuję Cię do Versatile Blogger Award :) Zapraszam do wspólnej zabawy :) http://tomekgotuje.blogspot.com/2012/08/versatile-blogger-award-nominacje.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę Tomku, że czeka Cię muffinkowe szaleństwo;)
      Bardzo Ci dziękuję za nominację i zaproszenie

      Usuń
  8. i chyba z powodu tej prostoty tak wszyscy uwielbiają je piec :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne, pachnące, baardzo apetyczne..:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie szybkie i takie pyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie śliczne maleństwa!
    Skradłabym ze dwie babeczki na drugie śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z ogromną przyjemnością nominowałam Cię do Versatile Blogger Award :) Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  13. Muffinki z borówkami to już dla mnie cudowności, ale jak się do tego doda jeszcze migdałową kruszonkę, to już są to megacudnowności :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszności! u mnie ostatnio też goszczą muffiny, nie wiem, może to dlatego, że jesień idzie ;) kto wie :) Twoja propozycja niezwykle pyszna :) zresztą wszystko co muffinowe kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wyglądają cudnie i te smaki to moje ulubione !

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale słoodkie zdjęcia:)
    Cudny ten widelczyk:)
    Porywam jedną:)
    Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  17. Tyle smaków w jednym! Cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Urocze! A te widelczyki jeszcze poteguja to wrazenie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. małe pychotki zawsze przyjdą na ratunek :) wcale nie dziwię się, że je pieczesz :)) my robimy tak samo :)) wspaniała kompozycja :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglądaja niesamowicie!!!!
    Ślinka leci....piękne!!!
    Pozdrawiamy
    Tapenda;);)

    OdpowiedzUsuń
  21. ajjjjj apetyczne bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mmmmm... jak zwykle pyszności... :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Takie mleczko kokosowe w puszce jest wegańskie. A to do przepisu było domowej produkcji, czy jakieś inne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu wiem, że mleczko w puszce jest wegańskie. Podkreśliłam, że nie użyłam puszkowego, ponieważ ma ono inną konsystencję, aniżeli to zrobione na wiórkach i wodzie.

      Usuń
    2. A można poprosić o przepis na takie domowe mleczko?

      Usuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. Muffinki kojarzą mi się nieco z jesienią, ale i tak robię je przez cały rok :)
    Z kokosem dawno nie robiłam, ale z przyjemnością bym zjadła do kawki, którą własnie piję ;-)

    Z serdecznymi pozdrowieniami,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  27. Malwino, bardzo często do Ciebie zaglądam. Dziś zgłosiłam Twój blog do Versatile Blogger Award. Po szczegóły zapraszam do mnie:
    http://kuchniaaleex.blogspot.com

    Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  28. Chętnie się poczęstują, bo wyglądają bardzo pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziś wytypowałam Twój blog do Versatile Blogger Award. Po szczegóły zapraszam do mnie:http://coffekitchen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Pyszne! A kruszonka najlepsza! :)
    PS. Za to, że ciągle inspirujesz, nominowałam Cie na moim blogu: http://mieszalniasmakow.blogspot.com/2012/08/versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  31. A ja zaprosiłam Cię do zabawy :)
    http://tygryski-to-lubia.blogspot.com/2012/08/przypominam-o-konkursie-z-nagrodami.html?showComment=1346310541389#c1193119631079455295

    OdpowiedzUsuń
  32. Zgadzam się, muffinki są szybki i proste, a do tego można je zrobić chyba na miliard sposobów ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Mhmhmh.. porywam 2 sztuki !


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.