wtorek, 14 sierpnia 2012

Czekoladowe muffinki z borówkami i amaretto

Czekoladowe muffinki z borówkami i amaretto

Czekoladowe muffinki z borówkami i amaretto

Ostatnio miałam sporą ilość borówek, które wylądowały między innymi w muffinach. Przepis na muffiny z drażami powstał spontanicznie. Kiedy stałam w niemiłosiernie długiej kolejce, moją uwagę przykuło opakowanie draży, które pamiętam jeszcze z dzieciństwa. Niewiele myśląc wrzuciłam je do koszyka razem z tabliczką gorzkiej czekolady. W drodze powrotnej do domu postanowiłam, że zakupione łakocie wylądują w muffinkach. Do tego jeszcze mały chlust likieru amaretto i możemy oddać się słodkiemu szaleństwu. Komu babeczkę w ten pochmurny dzień?

Czekoladowe muffinki z borówkami i amaretto

CZEKOLADOWE MUFFINKI Z BORÓWKAMI, AMARETTO I CHRUPIĄCYMI DRAŻAMI

Składniki (na 12 sztuk):
[przepis własny]
  • 250 g mąki pszennej
  • 10 g kakao
  • 130 g brązowego cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • 2 łyżki amaretto
  • 80 ml stopionego i przestudzonego masła
  • 200 ml maślanki
  • 50 g gorzkiej czekolady, posiekanej
  • 80 g borówek
  • 40 g mlecznych draży (opcjonalnie)
  • cukier puder do posypania

Czekoladowe muffinki z borówkami i amaretto

Mąkę mieszamy z sodą, proszkiem, cukrem, posiekaną czekoladą. Jajko mieszamy z amaretto, maślanką, masłem. Mokre składniki dodajemy do suchych, mieszamy do połączenia. Dodajemy borówki i draże, znów mieszamy. Masę przelewamy do foremek (do 2/3 wysokości), pieczemy przez 20-25 minut w temp. 180 stopni (bez termoobiegu). Po ostudzeniu muffiny posypujemy cukrem pudrem.

*draże po upieczeniu twardnieją i miło chrupią podczas jedzenia

Czekoladowe muffinki z borówkami i amaretto


Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

30 komentarzy :

  1. WOW...:-)Język mi uciekł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Malwi, to się nazywa spontaniczność:) A draże faktycznie były zawsze smacznym kąskiem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż za pyszności, uwielbiam borówki i muffiny, więc z chęcią się skuszę przy odrobinie czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś bezskutecznie szukając czekoladowych groszków zacząłem się właśnie zastanawiać nad drażami, jak widać trzeba było kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko taki minus tych groszków, że kiedy babeczki ostygną, groszki stają się twarde. Ale za to miło chrupią;)

      Usuń
  5. oj, mi, miii, koniecznie, poproszę jedną! :) albo dwie!

    OdpowiedzUsuń
  6. O, zdecydowanie podobają mi się te muffinki :) Musiały być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamarzyła mi się taka muffinka <3

    OdpowiedzUsuń
  8. To ja poproszę jedną taką babeczkę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Małe pyszności! U mnie słonce za oknem, ale też z chęcią bym z dwie muffinki zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  10. wspaniałe, u mnie niestety już po borówkach

    OdpowiedzUsuń
  11. perfekcyjnie skomponowane ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. mleczne draże! jej, ale mi smaku narobiłaś :)
    muffiny boskie!

    OdpowiedzUsuń
  13. mi taką babeczkę, mi :) ponieważ uwielbiam muffiny! Szymon ostatnio nie miał ochoty na muffinki, w związku z czym zamieniłam je na babeczki w tartletkowych foremkach. Też pyszne, ale za muffinkami tęsknie! to ja poproszę taką :) a nawet dwie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w przerwach od robienia muffinek również przerzucam się na pieczenie kruchych babeczek i tarteletek;)

      Usuń
  14. kakaowych z boróweczkami jeszcze nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszności! Szczególnie że uwielbiam te draże, zawsz ekupuje takie z takim piratem na opakowaniu ;d Muszę wypróbować :D!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba właśnie te z piratem kupiłam;)

      Usuń
  16. czekoladowe - tak ! z borówkami - o tak ! pycha <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja poprosze (chociaz tutaj dzien wcale nie pochmurny :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Draże równiez pamiętam z dzieciństwa. A przepis zapisuję dla Kai, muffinkowe szaleństwa to dla niej ;-) Wyglądają cudniej! pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  19. i te groszki takie cudne :) ja poproszę tym bardziej że u mnie dziś nie jest pochmurnie... dziś pada :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakie pyszności!. Z borówkami...;)

    OdpowiedzUsuń
  21. rewelacyjne połączenie smakowe! na pewno byłabym zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kuszące te muffinki :) Fajny pomysł z tymi drażami.

    OdpowiedzUsuń
  23. Mi babeczki, mi... :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.