wtorek, 7 sierpnia 2012

Cavatappi z kurczakiem w sosie pomidorowym

Cavatappi z kurczakiem w sosie pomidorowym

Makaron z kurczakiem w sosie pomidorowym

Ostatnio nie mam praktycznie na nic czasu. Remont, przeprowadzka i tysiące innych spraw sprawiają, że na gotowanie poświęcam bardzo niewiele czasu. A kiedy jesteśmy zabiegani, najlepiej sięgnąć po jakiś ekspresowy przepis. Ja stawiam wówczas na makaron. Szybki przegląd lodówki, kilka składników i w 20 minut mamy gotowy obiad. 

Makaron z kurczakiem w sosie pomidorowym

CAVATAPPI Z KURCZAKIEM W SOSIE POMIDOROWYM (WŁOCHY)

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 250 g piersi z kurczaka
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 1 szalotka, drobno posiekana
  • 500 ml przecieru pomidorowego*
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • łyżka oregano, drobno posiekanego (lub łyżeczka suszonego)
  • łyżka tymianku, drobno posiekanego (lub łyżeczka suszonego)
  • 1/4  łyżeczki cukru
  • sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
  • 400 g makaronu cavatappi lub inny ulubiony
  • Grana Padano do posypania (lub parmezan)
Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu, odcedzamy (nie przelewamy wodą). Mięso kroimy w kostkę, oprószamy solą i pieprzem. Na patelni rozgrzewamy olej, rumienimy mięso ze wszystkich stron, do momentu, aż będzie białe w środku. Wrzucamy czosnek i szalotkę, smażymy dalej 3 minuty. Wlewamy przecier, dodajemy posiekane zioła, cukier, ocet, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Gotujemy 5 minut. Dodajemy makaron, dokładnie mieszamy. Makaron rozkładamy na talerze, posypujemy Grana Padano. 

*jeśli mamy więcej czasu, danie to możemy przygotować ze świeżych pomidorów. Należy wówczas użyć około 800 g obranych i pokrojonych pomidorów i smażyć je przez 20-25 minut do zgęstnienia i zredukowania sosu. Warto wówczas także zwiększyć ilość cukru. 

Makaron z kurczakiem w sosie pomidorowym
Całkowity czas przygotowania: 25 minut.

30 komentarzy :

  1. Tak, makaron zawsze się sprawdza :) Fajny, ekspresowy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prezentuje się pysznie. Rzadko jem makarony z mięsem, jednak dla takiego dania bym się skusiła. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybkie dania są najlepsze :). Ten makaron wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. no i wiem co Małżon zje w przyszłym tygodniu :D pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda ten Twój obiadek i w dodatku taki szybki w wykonaniu! Żyć nie umierać!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny ten makaron:)) Ja też jak nie mam na nic czasu to stawiam na makaron, zawsze można coś pysznego i szybkiego wyczarować!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam makaron z sosem pomidorowym :) i uwielbiam takie szybkie obiady - więcej czasu zajmuje ugotowanie makaronu, niż przygotowanie sosu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne są te sprężynki :) Też wielokrotnie ratowałem się makaronem na szybki obiad, lubię to, że łatwy sos można zrobić w czasie, gdy gotuję się nam makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nawet kiedy mam czas, to uwielbiam przygotowywać makarony :)

    OdpowiedzUsuń
  10. makarony na obiadek, to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  11. prosto i niezwykle smacznie! Udanej przeprowadzki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prosto, szybko i smacznie - po prostu super :)

    OdpowiedzUsuń
  13. o z przyjemnością bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też stawiam na makaron jak nie mam czasu na gotowanie :) ten przepis wygląda bardzo apetycznie, z chęcią bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda wyśmienicie i sycąco! ślinka mi cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. I kto by pomyślał, że to jest danie ekspresowe:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny ten makaron :). A że jakoś wena moja jest ostatnio kapryśna, z chęcią zbieram przepisy na szybkie i pyszne dania. Dzięki temu nie jest monotonnie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. musi być pyszne :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Pysznie! Uwielbiam takie makarony! prezentuje się znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. I takie wlasnie blyskawiczne obiady lubie najbardziej! Makaron, jak widac, rozwiazuje wiele problemow :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ekspresowo i pysznie:) Z radością zjadłabym tak przygotowany makaron;) Ps. Też używam produktów firmy Podravka;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie wygląda. Uwielbiam wszelkie makarony, a z dodatkiem pomidorów szczególnie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Robie prawie identyczna potrawe, tylko z ciecierzyca zamiast kurczaka - polecam, jesli nie probowalas :) Super ksztalt makaronu, jeszcze takiego nie widzialam u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  24. świetne na szybki obiad :) u mnie takie szybkie obiady są preferowane :D widzę, że znalazł Cię brak czasu. Cholernie wkurzające, prawda?? ja dziś po powrocie do domu też będę na szybko pichcić... pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  25. U Ciebie jest zawsze tak pysznie! :) Szukasz może jakiegoś lokatora?:D

    OdpowiedzUsuń
  26. Dla zapracowanych jest to bardzo dobry pomysł na szybki obiadek ;) Trzeba przygotować takie cavatappi. A ten zakręcony makaron wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. na makaron to mnie nie musisz namawiać, wiesz o tym :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jestem podwójnie zakochana - w przepisie, i dodatkowo w użytym do niego makaronie. FANTASTYCZNE są te spręzynki!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Moja mama kupiła ostatnio ten makaron!
    Powiedziała ,że to są jakieś dziwolągi, dlatego właśnie ten wzieła!
    Ja tak uwielbiam makarony:)
    z takim sosem na pewo smakuje bajecznie!

    OdpowiedzUsuń
  30. Daremne komentarze, nikt nie wypróbował, ale wszyscy się zachwycają MAKARONEM. Pisać, żeby pisać;/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.