czwartek, 19 lipca 2012

Wieprzowina Pięć Smaków z warzywami

Wieprzowina Pięć Smaków z warzywami

Wieprzowina Pięć Smaków z warzywami

Wspominałam Wam ostatnio, że mój Połówek uwielbia kuchnię chińską. I chwała mu za to! Ja również darzę ją sympatią, szczególnie za czas przygotowania potraw. Kiedy nie mam zbyt wiele czasu, czy też chęci na gotowanie, wówczas robię jakieś szybkie danie z tej kuchni. 
W najbliższym czasie i Wy będziecie mieli możliwość poznania bliżej tej kuchni, bo już jutro na blogu pojawi się fajny konkurs dla wielbicieli azjatyckich smaków. 

WIEPRZOWINA PIĘĆ SMAKÓW Z WARZYWAMI (CHINY)

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 400 g schabu
  • łyżeczka przyprawy Pięć Smaków
  • 3-centymetrowy kawałek imbiru
  • 1 czerwona papryczka chili, pozbawiona pestek i posiekana
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 marchewki, obrane, pokrojone w słupki
  • 1 czerwona papryka, pokrojona w podłużne paski
  • 1 zielona papryka, pokrojona w podłużne paski
  • 2 cebulki dymki wraz ze szczypiorem, grubo posiekane
  • 250 ml wody
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • łyżka octu ryżowego
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • do podania: ugotowany ryż

Przygotowujemy sos: wodę łączymy z sosem sojowym, octem, mąką kukurydzianą i połową przyprawy Pięć Smaków. Schab kroimy w plastry, a następnie w paski. Lekko oprószamy go solą i mieszamy z resztą przyprawy Pięć Smaków. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz. Wrzucamy mięso i smażymy przez około 3-5 minut. Przekładamy mięso na ręcznik papierowy. Na patelnię wrzucamy imbir, chili i czosnek, smażymy 30 sekund. Dodajemy marchew, papryki i dymki, smażymy 3 minuty. Mięso przekładamy z powrotem na patelnię, wlewamy sos, podgrzewamy, aż sos zgęstnieje. Podajemy z ugotowanym ryżem.

Całkowity czas przygotowania: 15 minut.

Wypróbujcie także przepis na 

24 komentarze :

  1. Bosko się ta wieprzowinka prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. chętnie wypróbuję w wersji z samymi warzywami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię połączenie wszystkich smaków, słodkiego, słonego, kwaśnego i pikantnego, które charakteryzuje kuchnię azjatycką :) Ciekaw jestem co trzeba będzie wyczarować na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomku, szczegóły już jutro wieczorem, mam nadzieję, że i temat i nagrody przypadną Ci do gustu;)

      Usuń
  4. ja też lubię kuchnię chińską, ale chorobcia, za każdym razem kiedy u Ciebie widzę takie potrawy to mam wyrzuty sumienia że nigdy sami nie robimy ich w domu! zawsze wychodzimy na chińszczyznę. W końcu mnie zmobilizujesz do zrobienia.
    A pałeczki cudne. Jadacie pałeczkami? ja zawsze się staram choć trochę pomęczyć.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, Połówek pałeczkami jada, jednak bardzo rzadko, widelec, jak na Polaka przystało jest wygodniejszy;)

      Usuń
  5. idealna ;) ale ja bym zamienila schab

    OdpowiedzUsuń
  6. Magda FA: Chyba też sie skuszę :-) A jak jest z tą przyprawą pięć smaków - czy można ją samodzielnie skomponować, czy trzeba kupić gotową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, oczywiście można zrobić ją samemu. Używam jej rzadko i w niewielkich ilościach, dlatego kupuję gotową mieszankę.

      Usuń
  7. kuchnia chińska ma wielu zwolenników ,ja lubię schab więc ten przepis już lubię:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne smaki i pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój też lubi kuchnię azjatycką :) Zrobię mu taką wieprzowinę, jak już wróci :) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  10. prezentuje sie wyśmienicie. pozozdrościć Twojemu Połówkowi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam kuchnię chińską ;) ale szczerze zawsze używam drobiu, chyba pora na inne mięsko ;))


    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Malwi bardzo smakowita ta potrawa ....i ja lubie chińszczyznę ... pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. wczoraj zrobiłam na obiad (pierwszy raz coś z kuchni azjatyckiej ) - pychotka

    OdpowiedzUsuń
  14. Wczoraj zrobiłam na obiad ( moje pierwsze danie z kuchni azjatyckiej) wyszło przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że danie smakowało:)

      Usuń
  15. Anonimowy02 maja, 2013

    Mam pytanko :) czy dania swoje robisz na zwykłej patelni czy na woku? p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Równie to bywa. Teraz najczęściej wykorzystuję wok.

      Usuń
    2. Anonimowy04 maja, 2013

      A powyższe danie?

      Usuń
  16. Anonimowy09 maja, 2016

    Mi schab wyszedł bardzo twardy, można coś zrobić, żeby temu zapobiec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli wyszedł twardy, prawdopodobnie spędził na patelni zbyt dużo czasu. Drugą opcją jest smażenie w zbyt niskiej temperaturze (mięso puszcza sok i zamiast smażyć, dusi się na patelni).

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.