poniedziałek, 23 lipca 2012

Sałatka z marynowanymi buraczkami, fetą i orzechami

Sałatka z marynowanymi buraczkami, fetą i orzechami


Tą sałatką przez kilka dni pod rząd zajadał się mój Połówek. Połączenie buraków z serem feta i orzechami ma w sobie coś uzależniającego. Do przygotowania sałatki możemy także użyć pieczonych buraków, jednak w cieplejsze dni polecam użycie tych marynowanych. Szybko i smacznie, zdrowo- czego chcieć więcej?

Sałatka z marynowanymi buraczkami, fetą i orzechami


SAŁATKA Z MARYNOWANYMI BURACZKAMI, FETĄ I ORZECHAMI

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • dwie spore garści ulubionego miksu sałat
  • 100 g sera feta
  • 3/4 szklanki marynowanych buraczków
  • pół szklanki orzechów włoskich
  • 1/4 szklanki suszonej żurawiny
  • dressing: 3 łyżki oliwy Ev, łyżka octu balsamicznego, łyżeczka miodu, pół łyżeczki musztardy, łyżeczka świeżego rozmarynu (drobno posiekanego), sól i pieprz do smaku
W misce umieszczamy porwaną sałatę, buraczki, orzechy, żurawinę i pokrojony w kostkę ser feta. Przygotowujemy sos. Oliwę łączymy z octem, miodem i musztardą. Dodajemy rozmaryn i przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Sałatkę polewamy dressingiem i od razu podajemy.

Całkowity czas przygotowania: 5 minut.

29 komentarzy :

  1. Super przepis, masz rację - czego chcieć więcej?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie, muszę zacząć robić więcej sałatek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłem marynowanych buraków, wyglądają bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna sałatka. Ja dodaję do pieczonych buraków prażone pestki słonecznika tudzież dyniowe i czasem ser kozi, ale jak nie mam to feta jest w sam raz! :) Pyszności Malwinko!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatka wygląda naprawdę imponująco a połączenie wspomnianych składników....muszę to przetestować! Taka fajna odmiana po wszechobecnej sałatce greckiej:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Marynowane buraki jadłam w tym roku po raz pierwszy i są po prostu pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie buraczki są bombowe. Uwielbiam je właśnie z różnymi serami - kozim, parmezanem, fetą czy pleśniowymi.

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda smacznie.. widzę, że użyłaś mix salat, kurcze powiedz z jakiej firmy kupujesz i gdzie... ja kilka razy kupiłam i sałaty bywają nie dość, że twarde to jeszcze gorzkie, a z tego co mi się wydaje, to nie powinny tak smakować.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre sałaty bywają gorzkawe w smaku, np. radicchio (dlatego też z reguły występuje w mniejszych ilościach w mixach). Ja wybieram mieszanki, w których znajduje się roszponka (obowiązkowo), ew. rukola, frisee. Nie rozumiem troszkę o co Ci chodzi z tą "twardością". Jeśli były chrupiące, to takie powinny być ;-)
      Ja najczęściej kupuję mix z dyskontu na B. (ten z roszponką właśnie), lub popularną ostatnio F&E.

      Usuń
  9. oj ostatnio choruje na sałatki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Sałatka wygląda przecudownie, moja Połówka przez ramię zobaczyła zdjęcie i też się zachwyca :). Ja uwielbiam to połączenie z serem kozim zamiast fety.
    Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pysznie dziś u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo lubie marynowane buraki, tak naprawde wystarczy, ze skropie je octem i juz sa pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda pięknie, bardzo smakowicie. Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. mam ogromną ochotę na taka pyszną sałatkę ,do tego z jednymi z moich ulubionych orzeszków <3 pycha !

    OdpowiedzUsuń
  15. świetna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Te marynowane buraczki z pewnością dodaja sałatce charakteru. Nie dziwie się,że Twój ukochany się nią zajadał :)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo ciekawe połączenie, muszę koniecznie wypróbować! Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  18. o tak takie sałatki to ja bardzo chętnie zjadam sama :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A mnie te buraczki zaintrygowaly. Marynowalas sama? Salatka wyglada oblednie...

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy pomysł, wypróbuje:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj mój Połówek tez by nie pogardził taką sałatką ;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. niespodziewane połączenie smaków. Ale faktycznie zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. a szukałam ostatnio przepisu na jakąś prostą, ale pyszną sałatkę, koniecznie z serem no i znalazłam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajna jest ta sałatka ...i taka kolorowa:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne! Jest już stanowczo za późno na posiłek... a mnie gna do gotowania buraczków... orzechy mam, rukolę mam, fetę mam, rodzynki zamiast żurawiny... ulegnę czy nie ulegnę,oto jest pytanie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Mniam, mniam:-) Kocham sałatki, Twoja jest cudowna:-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak zwykle smacznie u Ciebie ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. o kurcze wygląda przecudnie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.