piątek, 13 lipca 2012

Miodowo-musztardowe szaszłyki z kurczaka. Ziemniaki zapiekane z ricottą.

Miodowo-musztardowe szaszłyki z kurczaka. Ziemniaki zapiekane z ricottą.

Miodowo-musztardowe szaszłyki z kurczaka


Ostatnio przesadziłam z ilością zakupionej ricotty. Będąc na zakupach w Lidlu zauważyłam, iż spora jej ilość (zapewne po tygodniu włoskim) jest przeceniona z racji zbliżającego się terminu ważności. Wszystkie były ważne jeszcze przez tydzień, a ich cena po promocji (niespełna 1,6zł za opakowanie) skutecznie mnie skusiła. Tym samym przywlokłam do domu kilka opakowań. Pierwotnie chciałam upiec z niej sernik, jednak nikt w domu nie miał ochoty na ciasto. Ostatecznie postanowiłam zrobić purre ziemniaczane z jej dodatkiem i całość zapiec. Ziemniaki w tej formie na tyle posmakowały Połówkowi, że jadł je ostatnio praktycznie każdego dnia. Wczoraj jako dodatek do nich zrobiłam szaszłyki drobiowe w marynacie miodowo-musztardowej. Wykorzystałam do nich musztardę z oferty tygodnia amerykańskiego z Lidla, o której Wam ostatnio wspominałam. Sama rzadko jadam musztardę, a jeśli już mam na nią ochotę, robię wówczas domową musztardę z całymi ziarnami gorczycy i koperkiem. Gładkie musztardy kupuję od czasu do czasu ,  wykorzystuję je do dressingów do sałat bądź też jako składnik marynat. 

Miodowo-musztardowe szaszłyki z kurczaka


MIODOWO-MUSZTARDOWE SZASZŁYKI Z KURCZAKA

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 500 g piersi z kurczaka (bez polędwiczek*)
  • marynata: 2 łyżki sosu sojowego, 2 łyżki miodu, 2 łyżki gładkiej musztardy, 1/4 łyżeczki pieprzu, łyżeczka ostrej wędzonej papryki
  • ulubione warzywa, np. pieczarki, papryka, cebulki
  • patyczki do szaszłyków (namoczone wcześniej przez pół godziny w zimnej wodzie**)
Mięso kroimy w grubszą kostkę. Łączymy wszystkie składniki marynaty, wkładamy do niej mięso i odkładamy na minimum pół godziny do lodówki (najlepiej na całą noc). Na patyczki nabijamy na zmianę mięso i warzywa. Grillujemy na patelni ze wszystkich stron. Możemy je także upiec na ruszcie w piekarniku (temp. 180 stopni przez około 20-25 minut). Ja do marynaty włożyłam także cebulę.

Całkowity czas przygotowania (bez czasu marynowania): 30 minut.

* do szaszłyków zawsze dodaję filety bez polędwiczek, a polędwiczki wykorzystuję jako dodatek do sałatek lub panini
** zapobiega to paleniu się patyczków

Miodowo-musztardowe szaszłyki z kurczaka


ZIEMNIAKI ZAPIEKANE Z RICOTTĄ I ROZMARYNEM

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 1 kg ziemniaków
  • 250 g ricotty
  • 100 ml mleka
  • 4 łyżki szczypiorku, drobno posiekanego
  • 2 łyżeczki świeżego rozmarynu, drobno posiekanego (lub łyżeczka suszonego)
  • sól i pieprz do smaku
Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę, wkładamy do garnka i zalewamy wodą. Dodajemy płaską łyżeczkę soli i gotujemy do miękkości. Odcedzamy ziemniaki, dodajemy mleko, ricottę i ubijamy całość tłuczkiem na gładką masę. Dodajemy rozmaryn, szczypiorek, przyprawiamy solą i pieprzem, mieszamy. Masę ziemniaczaną przekładamy do 4 dużych kokilek lub 8 mniejszych i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni***. Pieczemy, aż wierzch ładnie się zrumieni. 

*** ja ziemniaki piekłam razem z szaszłykami przez 25 minut w temperaturze 180 stopni, dlatego ich wierzch nie zrumienił się zbytnio. 

19 komentarzy :

  1. Malwinko,

    wspaniały przepis! Doskonały na wakacyjnego grilla w ogrodzie, ale i w domu. Bardzo lubię szaszłyki z kurczaka i jeszcze ten pyszny sos musztardodo-miodowy... pycha! Że o ziemniaczkach nie wspomnę :)

    Miłego dnia,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  2. Super marynata! Takie szaszłyki muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię wszystko co miodowo-musztardowe :) Takie szaszłyki by mi dobrze zrobiły, bo to chude mięso i warzywa, a przez ostatni tydzień poszalałem trochę z kalorycznymi potrawami ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smaczne połączenie, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że w moich okolicach tak ciężko zakupić riccotę. Jak tylko uda mi się ją kupię, to wrócę do Twojego przepisu:-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amy, jeśli masz gdzieś blisko Lidla to zobacz, może tam dostaniesz.

      Usuń
  6. Genialny pomysł, my także lubimy tę musztardę:):)ja letnio, aż czuję zapach:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się pomysł na ziemniaki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szaszłyki pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mniaam! nie ma co, wpadam do Ciebie na obiad ;]

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny przepis! szaszłyki uwielbiam, a takim połączeniu rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  11. Lekko i zdrowo, czyli tak jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoje szaszłyczki wyglądają przepięknie. Takie małe dzieło sztuki na patyczku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. szaszłyki prezentują się rewelacyjnie, porwałabym chętnie jednego ze zdjęcia!
    A musztarda w marynacie do kurczaka to mój ulubiony składnik. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj to koniecznie muszę się skusić na ziemniaki z ricottą:) ... wygladają pysznie:) buziaka zasyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne!



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Szaszłyczki przepyszne, tylko ja jeszcze dodałam cukinię i zrobiłam sos czosnkowy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Mój Połówek niestety nie przepada za cukinią, nad czym bardzo ubolewam :(

      pozdrawiam serdecznie

      Malwinna

      Usuń
  17. Anonimowy05 maja, 2014

    sprawdzone - pycha! marynata miodowo-musztardowa świetnie pasuje do kurczaka

    pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.