niedziela, 15 lipca 2012

Krajanka żurawinowo-czekoladowa

Krajanka żurawinowo-czekoladowa


Krajanka żurawinowo-czekoladowa

Jest wiele sprawdzonych połączeń, które zawsze świetnie smakują. Ciemna czekolada i wiśnie, gruszki i ser pleśniowy, jabłka i imbir...Mogłabym tak wymieniać w nieskończoność. Jednym z takich połączeń jest duet białej czekolady i żurawiny. Postanowiłam te dwa składniki połączyć i upiec coś słodkiego do kawy. Początkowo miały być to ciastka, ale tego dnia nie miałam akurat ochoty na wycinanie, czy formowanie ciasteczek. Poszłam więc na łatwiznę i upiekłam krajankę. Wystarczy wymieszać składniki, przełożyć masę do foremki, a potem pokroić na porcje. Proste, prawda? 
Częstujcie się!

Krajanka żurawinowo-czekoladowa


KRAJANKA ŻURAWINOWO-CZEKOLADOWA

Składniki:
[przepis własny]
  • 170 g mąki
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 110 g miękkiego masła
  • 120 g cukru
  • 1 jajko
  • 50 g orzechów włoskich, posiekanych
  • 50 g suszonej żurawiny
  • 75 g białej czekolady, posiekanej
Mąkę łączymy z sodą. Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodajemy jajko i dalej miksujemy, aż składniki się połączą. Wsypujemy mąkę i miksujemy. Dodajemy bakalie i czekoladę, mieszamy łyżką. Keksówkę o wymiarach 8cm x20 cm wykładamy folią aluminiową. Przekładamy do niej ciasto i wyrównujemy (najwygodniej jest to zrobić spodem łyżki zmoczonym zimną wodą). Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez około 25 minut lub dłużej(do suchego patyczka). Studzimy w formie na kratce. Po upieczeniu krajanka będzie miękka, później szybko twardnieje. 


Krajanka żurawinowo-czekoladowa

Całkowity czas przygotowania: 35 minut.


26 komentarzy :

  1. Jeszcze nie łączyłam żurawiny z białą czekoladą. Zapowiada się smacznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. widzę,że wspaniale napakowane pysznościami ciacho! wyglądem przypomina keksik, a keksiki kochamy;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wiesz jak mnie skusić - słodycze z białą czekoladą to moje ulubione!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam żurawinę, chętnie bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeżeli coś zawiera żurawinę i czekoladę jest skazane na sukces :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak ja lubieakie krajanki! ostatnio dopiero poznałam smak żurawiny i się zakochałam, więc wszystko co żurawinowe do mnie przemawia ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. proste ale jakie cudowne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha! :) Och, jak bardzo bym chciała jutro rozpocząć dzień taką krajanką! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię żurawinę, więc takie połączenie składników jak dla mnie - rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nigdy nie jadłam krajanki, a ta jest taka kusząca

    OdpowiedzUsuń
  12. o tak, zgadzam się. Uwielbiam takie draże - żurawina w białej czekoladzie, więc ciasto musiało być równie pyszne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam żurawinę, białą czekoladę tylko w wypiekach, więc jak dla mnie brzmi świetnie. Nie powinnam takich słodkości oglądać "na głodniaka" bo zaraz padnę z głodu:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Duet idealny!
    Choć muszę przyznać, że jeszcze nigdy takiej krajanki nie jadłam.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  15. Pysznie wygląda, złocista taka :). Lubię krajanki :).

    OdpowiedzUsuń
  16. Idealne ciacho :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Malwiś, Oj lubię to! :)
    Żurawina my love.
    Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam żurawinę, połączoną z białą czekoladą. Po prostu ta krajanka musi być boska ! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. cudowne połączenie, trudno się będzie nie skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Proste i jakie pyszne:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepysznie.. uwielbiam żurawinę ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. robiłam dzisiaj, wyszła przepyszna. Dziękuję za ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Moja mama ją uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.