wtorek, 10 lipca 2012

Ciastka z masłem orzechowym

Ciastka z masłem orzechowym

Ciastka z masłem orzechowym

Masło orzechowe jest produktem, z którego możemy wyczarować wiele pysznych potraw, począwszy od śniadania, poprzez wytrawny obiad i słodki deser. Ja najczęściej wykorzystuję je jako dodatek do dań mięsnych, ewentualnie piekę ciastka bądź muffiny z jego dodatkiem. Ostatnio zauważyłam, że na blogu nie zamieściłam ciastek orzechowych, które często piekę w okresie jesienno-zimowym. Są to pyszne  kruche ciastka, które w zaskakującym tempie potrafią znikać. Najlepiej smakują ze szklanką zimnego mleka. 
Wczoraj w sieci Lidl rozpoczął się tydzień kuchni amerykańskiej. Bardzo lubię ich tygodnie dotyczące różnych kuchni świata, choć przyznaję, że amerykański nie należy do moich ulubionych. O wiele bardziej przypadł mi do gustu tydzień azjatycki, hiszpański, czy też włoski. Jeśli nie macie blendera o dużej mocy i przez to nie jesteście w stanie przygotować sobie domowego masła orzechowego, warto zwrócić uwagę na masło z oferty tygodnia amerykańskiego. Masło to na tle innych produktów z podobnej półki cenowej wypada naprawdę nieźle (zawiera 95% orzechów). Szkoda tylko, że nie jest na stałe dostępne w ofercie sklepu. 

Ciastka z masłem orzechowym

CIASTKA Z MASŁEM ORZECHOWYM (USA)

Składniki (na 20 dużych ciastek):
[przepis własny]
  • 110 g miękkiego masła
  • 110 g masła orzechowego (gładkiego lub z kawałkami orzechów)
  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 1 i 1/4 szklanki mąki
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Mąkę mieszamy z proszkiem, sodą i solą. Oba masła miksujemy, aż utworzą gładką i puszystą masę. Dodajemy cukier, miksujemy dalej do połączenia składników. Wbijamy jajko dalej miksując. Dodajemy w dwóch partiach mąkę, ucieramy. Masę wkładamy do lodówki na pół godziny lub dłużej. Z ciasta formujemy kulki wielkości dużego orzecha włoskiego, układamy na blasze zachowując spore odstępy (ciastka mocno rosną i rozlewają się). Za pomocą widelca lekko je spłaszczamy. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez około 10-12 minut. Upieczone ciastka będą miały zwarte brzegi i miękki środek. Pozostawiamy je na blasze na kilka minut, aż zaczną twardnieć i przenosimy na kratkę. Przechowujemy je w puszcze do tygodnia czasu. 

*Ciasta możecie urozmaicić dodając do masy 3/4 szklanki groszków czekoladowych lub uprażonych i posiekanych orzechów.
** Jeśli ciasto będzie mocno lepiące obsypcie dłonie cukrem pudrem przed formowaniem kulek, lub zwilżcie   je wodą. To samo tyczy się widelca, którym będziecie spłaszczać ciastka.

Ciastka z masłem orzechowym

Całkowity czas przygotowania: 45 minut.

36 komentarzy :

  1. zgadzam się masło orzechowe sprawdza się w kuchni przy wielu daniach! jest pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. powiem tylko jedno: od lat uwielbiam cały czas tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. domowe ciasteczka są genialne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro znikają w zaskakującym tempie, chyba nie powinnam ich piec, bo pobiłabym rekord w ich zjadaniu :) Wyglądają w zasadzie niepozornie, ale już wyobrażam sobie ich smak! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak tak tak! Ciasteczka muszą być przepyszne :) Chcę bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  6. narobiłaś mina nie ochoty muszę przyznac ;)
    zobacz nasz pomysł na łososia: http://wildand3.blogspot.com/2012/07/z-serii-obiady-osos-na-zielonej-trawce.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaraz po pracy lece do lidla kupić masło orzechowe:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, ja chyba też dziś wyląduje w Lidlu po masło orzechowe, bo chodzą za mną od jakiegoś czasu ciastka, ale jakoś do tej pory nie mogłem się zdecydować na żadne, a te zapowiadają się bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialne ciasteczka, nabrałam na nie ochoty:)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo lubię takie ciasteczka. i dzięki za info o tygodniu amerykańskim - trzeba się przejść do Lidla :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciastka z masłem orzechowym , u mnie też są , hehe ;)
    zapraszam www.prettystrawberries.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. zachęciłaś mnie tymi słoiczkami z amerykańskiego tygodnia. uwielbiam orzechowe masło, ciasteczka na pewno są pyszne, ale ja i tak wolałabym wyjadać ze słoika:-))

    OdpowiedzUsuń
  13. Mogłabym się żywić wyłącznie masłem orzechowym, a takie ciasteczka uwielbiam z zimnym mlekiem :) Też bardzo lubię tematyczne tygodnie w lidlu, najbardziej zawsze się obławiam jak jest włoski, ale chyba się skuszę na to masło.

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam masło orzechowe :) a już w połączeniu z ciasteczkami...Kusząca propozycja ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie w domu takie ciastka zniknęłyby w mgnieniu oka:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Serdecznie pozdrawiam
    Słoneczne pozdrowienia na każdy dzień zostawiam
    z dużą dawką uśmiechu i pięknych chwil

    OdpowiedzUsuń
  17. Smakowicie się prezentują, chętnie bym sprawdził ich smak. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Pysznie wyglądają, u mnie były podobne wczoraj, ale z dodatkiem czekolady jeszcze. Siedzę sobie właśnie i wcinam, potem pewnie będę płakać, wiadomo czemu heh.

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam masło orzechowe z Lidla:) .... też zawsze kupuję 2-3 opakowania:) choc mi najbardzisje smakuje te z kawałkami orzechów:) a co do wykorzystywania masła to ja jestem po prostu jego zjadaczem:) Choc pomyśle nad tymi ciasteczkami, bo cudownie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  20. dzięki Malwinko za podrzucenie pomysłu na wykorzystanie masła orzechowego, z pewnością skorzystam wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie zakupiłam!
    Zobaczymy co z tego wyjdzie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przypadną Ci do gustu Marysiu!

      Usuń
  22. też jestem fanką tygodni tematycznych w lidlu i na tym amerykańskim kupuję masła orzechowe :).Ciasteczka super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Rewelacyjne masło orzechowe kupiłam już w Lidl i koniecznie muszę wypróbować przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  24. wyglądają pysznie!
    mm tydzien ametykanski w Lidlu? znów wydam worek pieniędzy, podobnie jak w tygodniu chińskim ;p

    OdpowiedzUsuń
  25. A ja wlaśnie nie przedam za maslem orzechowym, a mam jego caly sloik! Uzywam tylko troszke do tajskiej salatki ogorkowej, wiec zuzycie calego sloika trwa wieczność :) Ale tym razem coś czuje zuzyję go znacznie szybciej ;) dam znac jak wyszly ciastka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie je upiekłam i jedno zjadłam, boszzz jakie dobre. Tylko mam pytanie: moje wyszly duzo ciemniejsze, jaki kolor miał twoj cukier? Moj byl dość ciemny pewnie to od tego.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Cieszę się, że smakowały. U nas zniknęły tego samego dnia, kiedy je upiekłam. Użyłam demerary, ona jest raczej jasna.

      pozdrawiam ;)

      Usuń
  26. Ciasteczka muszą być pyszne, wyglądają apetycznie. ;) Na pewno kiedyś wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  27. Super ciasteczka, wyglądają na bardzo chrupiące, do tego masło orzechowe, pycha, też lubię tygodnie tematyczne w lidlu, czekam już na tydzień meksykański:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Właśnie dziś zakupiłam słoiczek masła orzechowego ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. własnie upiekłam, są przepyszne! i pomyślec, że po prostu szukałam sposobu na utylizacje masła orzechowego, które domownikom nie podeszło...

    OdpowiedzUsuń
  30. pycha, zwłaszcza z czekolada gorzką posiekaną. dziekuje za ten przepis. mimo ze masła orzechowego samego nie lubię to dla tych ciastek specjalnie robię go (z orzeszków prazonych z liedla wychodzi bardzo dobre) od kiedy upiekłam te ciastka po raz pierwszy zeby wykorzystac masło przysłane z usa.

    OdpowiedzUsuń
  31. Czy można użyć mąki pełnoziarnistej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak. Dobrze sprawdzi się pszenna pełnoziarnista lub orkiszowa.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.