wtorek, 26 czerwca 2012

Pikantny gulasz z bakłażanem i ciecierzycą

Pikantny gulasz z bakłażanem i ciecierzycą

Pikantny gulasz z bakłażanem i ciecierzycą

Nie wiem czemu, ale mój Połówek zbytnio nie przepada za cukinią i bakłażanem, które ja darzę wielką sympatią. Ja z kolei nie zawsze o tym pamiętam i praktycznie za każdym razem, kiedy tylko jestem na targu, kupuję je. Aby nie zamęczać Lubego niezbyt lubianymi przez niego warzywami, postanowiłam przygotować sobie gulasz z ich dodatkiem. Słowo gulasz z reguły kojarzy się z kalorycznymi i ciężkimi potrawami. Ten w żadnym razie taki nie jest. Jeśli tak jak ja, jesteście miłośnikami potraw pełnych warzyw, danie to na pewno przypadnie Wam do gustu. 

Pikantny gulasz z bakłażanem i ciecierzycą

PIKANTNY GULASZ Z BAKŁAŻANEM I CIECIERZYCĄ 

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]

  • 1 mały bakłażan
  • 1 średniej wielkości cukinia
  • 1 duża czerwona cebula
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 1 czerwona papryczka chili, pozbawiona pestek i drobno posiekana*
  • 850 g pomidorów, obranych, pokrojonych w kostkę
  • 400 g ugotowanej ciecierzycy
  • łyżeczka wędzonej słodkiej papryki**
  • łyżeczka kminu rzymskiego
  • pół łyżeczki mielonej kolendry
  • sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
  • do podania- kasza kuskus
Bakłażana i cukinię kroimy w kostkę. Cebulę drobno siekamy. W głębokim rondlu rozgrzewamy olej, smażymy cebulę przez około 5 minut. Dodajemy czosnek i chili, smażymy minutę. Dodajemy kmin i kolendrę, smażymy 30 sekund mieszając. Wrzucamy pomidory, bakłażana, dolewamy około 100 ml wody lub bulionu warzywnego. Przyprawiamy wędzoną papryką. Smażymy przez 5 minut. Dodajemy cukinię, gotujemy dalej przez około 10 minut lub dłużej aż warzywa będą miękkie. Dodajemy ciecierzycę, doprawiamy do smaku solą i pieprzem, podgrzewamy 3 minuty. Podajemy z kaszą kuskus. 

*jeśli nie mamy świeżego chili, możemy użyć sproszkowanego. Ja z racji tego, iż lubię pikantne potrawy, dodaję niecałą łyżeczkę chili w proszku.

** w sprzedaży dostępna jest wędzona papryka słodka oraz pikantna. W tym przepisie użyłam papryki słodkiej. Jeśli pominiemy dodatek chili, wówczas możemy dodać paprykę ostrą. 

Całkowity czas przygotowania: 25 minut.

26 komentarzy :

  1. Co ci faceci maja z niechecia do cukinii i baklazana? Moj Mezczyzna cukinie jeszcze zdzierzy, ale baklazana nie znosi. A szkoda... Ale przeciez moge przygotowac taki gulasz tylko dla siebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest - mój szanowny małżonek również nie tknie niczego zielonego, a tym bardziej fioletowego:) Za to ja uwielbiam i cukinię, i bakłażany - równowaga jest ;)

      Usuń
    2. Mój cukinie jada, ale bakłażana nie znosi, a ja za to ubóstwiam. Macie rację, co jest z tymi facetami?! ;)

      Usuń
    3. Magda FA: Mój Mąż je wszystkie warzywa - im wiecej, tym lepiej. Im wiecej biega - bo przygotowuje się do maratonu - tym więcej warzyw i owoców zjada. Może to jest jakiś sekret :-)))

      Usuń
    4. Ciekawy wątek;) Niestety i mój narzeczony odmawia zjedzenia bakłażana, warzywo nazywa gąbką;)

      Usuń
  2. uwielbiam pikantne gulasze, uwielbiam. poza tym ten wege gulasz wygląda i brzmi wyjątkowo smakowicie, dawno nie jadłam ciecierzycy i chętnie odświeżę sobie jej smak właśnie w takim gulaszu. Muszę poszukać tej wędzonej papryki.
    Pozdrawiam ciepło
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ to ładne! Pięknie podane i pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie trzymam Twoją stronę, nie Twojego lubego! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dałabym się pokroić by go zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak. Takie coś mi się marzy. Dziś podobna była zapiekanka, ale chcę gulasz! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, taki gulasz mogłabym jeść cały rok:)

    OdpowiedzUsuń
  8. A mój to wszystko zje co ugotuję...i bakłażana też lubi.Szczęściara jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gulasz wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Psiankowate! :) W taki wietrzny wieczór to tylko taki gulasz:) A trochę pikanteri też nie zaszkodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurczę właśnie sobie uświadomiłam, że nigdy nie jadłam ciecierzycy ;o, chyba na tym przepisie ją wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bakłażan i ciecierzyca! Moje dwa ulubione produkty w jednym. Nie mialam pomysłu na piątkowy obiad i problem z głowy! Dzięki za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciecierzyca, nigdy nie próbowałam :) Bardzo smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  14. super połączenie wszytko co lubie.

    OdpowiedzUsuń
  15. I właśnie w taki sposób powstaje przepyszny obiad z warzywami :) Bakłażan pasuje tam idealnie. Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  16. Robię bardzo podobne danie i je uwielbiam! Muszę kupić tylko bakłażana i zrobię swoją wersję! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Magda FA: Nie mam wędzonej papryki - czy jej brak bardzo zmieni smak potrawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo, wędzona papryka jest bardzo specyficzna w smaku. Ale jeśli zamiast niej dodasz pół łyżeczki/ew. całą zwykłej słodkiej papryki, danie też będzie smaczne;)

      pozdrawiam Cię serdecznie;)

      Usuń
  18. Magda FA: Ekstra, już namoczyłam ciecierzycę! Bardzo dziękuję :-)

    Jutro muszę znaleźć dodatkowo trochę czasu na zrobienie Mężowi ciasta na piątkowe imieniny do pracy :-) Zaplanowałam takie ciasto, które pamiętamy z Siostrą z dzieciństwa, mówiliśmy na nie kasiak. Podobne do sernika na zimno, ale zamiast serków, kasza manna. Jeśli robiłaś kiedyś takie ciasto i masz sprawdzony przepis, to zamieść proszę na blogu :-)

    Pozdrawiam ciepło,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  19. Wypróbowaliśmy u siebie i muszę powiedzieć, ze wyszła absolutna rewelacja :))))
    Choć my akurat zrezygnowaliśmy z ciecierzycy, bo nie lubimy.
    Można też podać z jogurtem lub kwaśną śmietanką - szczególnie jeśli wyjdzie bardzo ostre.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.