poniedziałek, 4 czerwca 2012

Kruche migdałowe ciasteczka

Kruche migdałowe ciasteczka


Kiedy za oknem robi się brzydko i szaro, uwielbiam zamknąć się w kuchni i piec ciasteczka. Dziś postawiłam na prostotę. Bez żadnych udziwnień i dodatków w postaci lukru czy bakalii. Mocno migdałowe ciasteczka na pewno poprawią Wam nastrój w tak przygnębiający dzień. Częstujcie się proszę. 


KRUCHE MIGDAŁOWE CIASTECZKA

Składniki (na 2 blachy):
[przepis własny]
  • 95 g mąki pszennej
  • 90 g drobno zmielonych migdałów
  • 60 g cukru pudru
  • 85 g zimnego masła 
  • 2 żółtka
Mąkę mieszamy z migdałami i cukrem. Dodajemy masło i siekamy je nożem razem z mąką. Wbijamy żółtka, wyrabiamy szybko gładkie ciasto. Wkładamy do lodówki na pół godziny. Wałkujemy je na grubość 3 mm (pomiędzy dwoma arkuszami papieru do pieczenia). Wycinamy dowolne kształty. Układamy na blasze wyłożonej papierem. Pieczemy przez około 10 minut w temp. 180 stopni. 

24 komentarze :

  1. Ja sie poczestuje chetnie bo za oknem u mni etez szaro i pada deszcz:( Proste i pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Malwi, naucz mnie piec ciasteczka :( moje zawsze po upieczeniu są twarde, w związku z czym już dawno zrezygnowałam z ich pieczenia. A u Ciebie zawsze takie ładne...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzięłabym kilka ze sobą do pracy;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wyglądają...ale ja na jednym bym nie poprzestała ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale sliczne :) pewnie wtrabilabym caly sloik!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, pysznosci, chętnie się poczęstuję Malwinko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. pożeram kilka od razu :) wspaniałe :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie jest idealna pogoda na przygotowanie takich ciasteczek, świetna aranżacja ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. ale cieniutkie. schrupałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie najprostsze ciastka sa najpyszniejsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie cisateczka zdecydowanie poprawiłyby mi humor !:)

      Usuń
  11. Często gdy pogoda nie dopisuje zaszywam się w kuchni żeby zrobić coś smacznego :)
    Świetne, cienkie ciasteczka, w sam raz na jeden kęs.

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja takie ciasteczka to wcinam z miodzikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pogoda nas nie rozpieszcza, więc marzę tylko o tym, żeby napić się dobrej herbatki i zjeść parę Twoich ciasteczek! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. oj ta pogoda - wczoraj musiałem rozpalić w kominku bo tak zimno było :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozazdrościć kominka;)

      Usuń
    2. E tam nie ma czego - jak jest jedynym urządzeniem podgrzewającym dom to po paru latach wszyscy mają dosyć kominka bo ciągle trzeba drewno dorzucać ale rekreacyjnie jest super. Ciepełko, kieliszek czerwonego wina i serek pleśniowy :) mniam :)

      Usuń
  15. Ty to masz dar do robienia zdjęć. Każde jedno zawsze mi się podoba. Super!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne te ciasteczka, a zdjęcia jeszcze piękniejsze! Cudowne!

    Z serdecznymi pozdrowieniami,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam kruche migdałowe ciasteczka - obowiązkowo z herbatą - moje przypominają kulki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Urocze... A do tego te piękne zdjęcia;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.