poniedziałek, 11 czerwca 2012

Ciecierzyca ze szpinakiem w pikantnym sosie pomidorowym

Ciecierzyca ze szpinakiem w pikantnym sosie pomidorowym


Kolejna propozycja dla wegan. Jest to jedno z moich ulubionych dań, które w okresie letnim jadam szczególnie często. Uwielbiam połączenie ciecierzycy, pomidorów i szpinaku. Potrawę tę możemy podać z ryżem, kaszą kuskus lub po prostu zjeść przegryzając kromką dobrego chleba. 



CIECIERZYCA ZE SZPINAKIEM W PIKANTNYM SOSIE POMIDOROWYM

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 1 cebula, posiekana w kostkę
  • 1 kg pomidorów, pozbawione skórki, posiekane w kostkę
  • 400 g ugotowanej ciecierzycy
  • 250 g liści szpinaku
  • pół łyżeczki cayenne
  • łyżeczka kminu rzymskiego
  • pół łyżeczki mielonej kolendry
  • sól, świeżo zmielony pieprz
  • pół łyżeczki cukru
  • do podania- kasza kuskus, pieczywo, ryż
Na patelni rozgrzewamy olej, smażymy cebulę przez 4-5 minut. Dodajemy czosnek, cayenne, kolendrę i kmin rzymski, smażymy kolejną minutę mieszając. Dodajemy pomidory, około 100 ml wody, cukier, doprawiamy solą i pieprzem. Smażymy przez około 10-15 minut, aż całość zgęstnieje. Dodajemy ciecierzycę, posiekane liście szpinaku, podgrzewamy 3-4 minuty, aż liście zwiotczeją. Pod koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 





Czas przygotowania: 25 minut.

16 komentarzy :

  1. Ale to kusi:) a właśnie mój szpinaczek już gotowy do zrywania więc warto spróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  2. I lubię szpinak i ciecierzycę, to musi być dobre :) A żeby nie było na pikantnie to z czego zrezygnować? Bo mój mały wiadomo tak mi nie zje ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno pomiń pół łyżeczki cayenne, które jest w składzie:)

      Usuń
  3. Super, zjadłabym porcyjkę:)
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetni wygląda Malwinko! Ciecierzycę lubię najbardziej w zupach, ale ostatnio miałam problem z jej kupnem. Gdzie ją znalazłaś?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edith, najczęściej kupuję ją na wagę lub paczkowaną w Realu bądź Elei (firmy nie będę zdradzać, by nie robić tutaj reklamy;))

      Usuń
  5. Bardzo mi sie podoba ta propozycja! Faktycznie idealna na lato.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, mniam, uwielbiam ciecierzycę. Chociaż zupy jeszcze nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zupy-kremy robię bardzo często z ciecierzycą. Są pyszne!

      Usuń
    2. Ja wolę w zupkach ciecierzycę w całości. Załączone danie nie jest zupą;)

      Usuń
  7. Bardzo fajny przepis. Chętnie wykorzystam :)

    Pozdrawiam ♥ Pati

    OdpowiedzUsuń
  8. I znów kolejną pyszną potrawę wyczarowałaś! Odpowiada mi bardzo ciecierzyca w towarzystwie pomidorków, ale ze szpinakiem nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadłam jeszcze nigdy cicierzycy, muszę koniecznie to nadrobic :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się, szczególnie dodatek ciecierzycy ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.