czwartek, 10 maja 2012

Sałatka ziemniaczana ze szczypiorkiem

Sałatka ziemniaczana ze szczypiorkiem


Sałatka ziemniaczana ze szczypiorkiem przepis


25 zaproszenie do Baru Sałatkowego przysporzyło mi wiele problemów. Tematem były polskie sałatki. Okazało się, że jedyną sałatką, która kojarzy mi się z kuchnią polską jest sałatka warzywna. Pozostałe to raczej surówki i sałatki obiadowe. Postanowiłam więc przygotować coś ze składnika, który nieodzownie kojarzy mi się z naszą rodzimą kuchnią. Tym sposobem przygotowałam sałatkę ziemniaczaną. Nie chciałam, by był ciężka, miała stanowić raczej propozycję niezbyt obciążającej żołądek kolacji, dlatego też przygotowałam sos na bazie jogurtu, w którym majonez jest ograniczony do minimum. Niestety główny składnik sałatki, a więc ziemniaki, polskiego pola nie widziały. Rosły sobie gdzieś daleko nad Morzem Śródziemnym. Na szczęście już niedługo na ryneczku pojawią się nasze polskie i pyszne młode ziemniaki. 

Sałatka ziemniaczana z jogurtem


SAŁATKA ZIEMNIACZANA ZE SZCZYPIORKIEM

Składniki (na 2 porcje):
[przepis własny]
  • pół kg młodych ziemniaków
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki majonezu
  • 2 łyżeczki octu z białego wina
  • łyżeczka oliwy 
  • sól, świeżo zmielony pieprz do smaku
  • mały pęczek szczypiorku 
Ziemniaki szorujemy dokładnie szczoteczką, myjemy, osuszamy. Kroimy je na ćwiartki, gotujemy na parze 10-15 minut, aż będą miękkie. Odstawiamy do ostygnięcia. Jogurt mieszamy z majonezem, octem, oliwą, doprawiamy solą i pieprzem. Szczypiorek drobno siekamy, odkładamy 2 łyżki, resztę dodajemy do sosu jogurtowego. Ziemniaki mieszamy z sosem, posypujemy pozostałym szczypiorkiem. 
Jeśli chcemy sałatkę możemy wzbogacić pokrojonymi w plasterki ogórkami małosolnymi lub kiszonymi.


Sałatka z ziemniakami i szczypiorkiem


Czas przygotowania: 20 minut.

26 komentarzy :

  1. Niby nic a cieszy tylko na te polskie ziemniaczki poczekać i sałatka jak marzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Młode ziemniaczki pasują idealnie:) Poproszę o miskę tej sałatki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności! Już uwielbiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka prosta a smakuje fantstycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam :) i już nie mogę się doczekać młodych ziemniaczków.

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczna, wiosenna i pyszna. Uwielbiam takie smaki.

    OdpowiedzUsuń
  7. jadłam dziś taką na obiad do mięska

    OdpowiedzUsuń
  8. Młode ziemniaczki w takim przybranku, muszą być znakomite. Aż mi w brzuchu zaburczało :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach ta globalizacja ;) Polsko-niemiecka czy inna, mi się podoba, zwłaszcza z powodu ograniczenia majonezu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sałatka ziemniaczana? Skąd ja to znam? :) Ups...u mnie dziś na blogu również ziemniaczki w roli głównej! ZAPRASZAM!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pycha! kolejny raz sprawdza się powiedzenie, że proste pomysły są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ziemniaki potrafia byc pyszne, tylko przedszkole mi je obrzydzilo ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiosenny wygląd i smak. Młode ziemniaczki ze szczypiorkiem, czego chcieć więcej?:)

    OdpowiedzUsuń
  14. A niedawno jadłam taką pyszną Kartoffelsalat w Austrii. Dobry pomysł, by jej smak odtworzyć w domu. Dzięki za ten przepis! Pięknie wygląda :)

    Pozdrawiam,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  15. taki polsko-niemiecko-izraelski mix to musi być...połączenie idealne, ha i takie obieżyświatowe! :D

    czaję się na tę - w sumie łatwą - sałatkę od jakiegoś roku i ciągle się za nią zabrać nie mogę. :) Dla mnie, to trochę smak dzieciństwa - jak byłam mała - mama często kupowała taką w supermarketowej garmażerce,do pieczonego kurczaka z rożna i...świeżych kajzerek. :D

    muszę ją zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Polaków mentalność jest taka, a raczej wyuczone smaki, że wszystkie sałatki z majonezem, nie twierdzę, ze nie lubię, bo uwielbiam majonez, ale za Twoją sałatką poszłabym na koniec świata! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja bym taka zjadla. I wiesz co? Tez by sie sprawdzila jako dodatek do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak jak zwykle nie przepadam za takimi ziemniakami, tak te wyglądają bajecznie apetycznie. Aż mam ochotę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  19. prosta i wspaniała :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. prosta i przepyszna :) mniam...

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam to połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ostatnio brakowało mi pomysłu na ziemniaczki :D i muszę stwierdzić, że ten jest idealny! Zapraszam do mnie :) http://foodandjewellery.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ziemniaki i jogurt (lub śmietana) - czego chieć więcej? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.