środa, 23 maja 2012

Pieczone ziemniaki z pikantnym sosem pomidorowym (GP Hiszpanii)

Pieczone ziemniaki z pikantnym sosem pomidorowym (GP Hiszpanii)


Nie wiem, jak Wy, ale ja kocham młode polskie ziemniaki. Upieczone ze skórką, chrupiące i pachnące ziołami. Niby pospolite warzywo, ale ile z nim możliwości. Tym razem przepis hiszpański, a mianowicie ziemniaki pieczone z tymiankiem w asyście pikantnego sosu pomidorowego. Jeśli jeszcze nie próbowaliście takiego połączenia, koniecznie musicie wypróbować przepis. 

Przepis dodaję do akcji Darii- F1 od kuchni oraz akcji Pluskotki- Zielnik kuchenny. 




PIECZONE ZIEMNIAKI Z PIKANTNYM SOSEM POMIDOROWYM (GP HISZPANII)

Składniki (na 2 porcje):
[przepis własny]
  • 800 g małych młodych ziemniaków
  • 2 łyżki drobno posiekanego świeżego tymianku lub łyżeczka suszonego
  • sos: 400 ml przecieru pomidorowego, 1 brązowa cebula, 1 ząbek czosnku, 1 papryczka chili (pozbawiona pestek), pół łyżeczki brązowego cukru, łyżeczka octu sherry, sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
Ziemniaki dokładnie myjemy, szorujemy za pomocą szczoteczki. Osuszamy je, kroimy w półksiężyce, spryskujemy oliwą, solimy i obtaczamy w tymianku. Układamy w jednej warstwie na blasze do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni (z termoobiegiem). Pieczemy przez pół godziny lub do momentu, aż ziemniaki będą miękkie (co jakiś czas warto je przemieszać). 
Przygotowujemy sos: na patelni rozgrzewamy olej, smażymy drobno posiekaną cebulę przez 3-4 minuty. Dorzucamy przeciśnięty przez praskę czosnek i drobno posiekane chili, smażymy kolejną minutę. Wlewamy przecier, doprawiamy cukrem, octem, solą i pieprzem. Gotujemy na wolnym ogniu przez około 5 minut. Ziemniaki po upieczeniu podajemy z sosem. 



34 komentarze :

  1. pysznie wyglądają

    ..Jak miło Cię znowu powitać
    ..pocieszyć,pozdrowić,
    ..poklikać
    ..o zdrówko dzisiejsze popytać
    ..przyjaźni pozwolić rozkwitać

    ..Humorku Ci życzyć dobrego
    ..przeżycia dnia wspaniałego
    ..miłości doznawać od wszystkich
    ..radością dzielić się z bliskim

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak rzadko jem ziemniaki, ale to nie znaczy, że ich nie lubię:) Zwłaszcza młodych w takiej pysznej wersji!:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Blachy nie trzeba niczym posmarować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma takiej potrzeby. Ziemniaki są spryskane lekko oliwą i co jakiś czas je mieszamy.

      Usuń
  4. Ja tez bardzo lubię takie ziemniaczki. Ich siła tkwi właśnie w prostocie - chrupiące ziemniaczki + dip = mniam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smacznie! :D
    ja kiedyś robiłam podobne, tylko zamiast piekarnika była frytkownica :)

    zapraszam w moje skromne progi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. takie pieczone ziemniaczki UWIELBIAM!!! a z sosem nie próbowałam :(

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubimy pieczone ziemniaczki, ale nie probowalam ich podawac z sosem pomidorowym. Z pewnoscia zagoszczą wkrotce na naszym stole, bo wygladaja niezwykle apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniale wyglądają, muszą być pyszne i aromatyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. pieczone ziemniaczki są super, lepsze od frytek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem ciekawa jak smakuje brązowa cebula, bo takiej nigdy nie jadłam. A kartofelki wyszły Ci cudnie!

    Pozdrawiam serdecznie,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysł znakomity...młode ziemniaki kupie i zrobię na pewno:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Młode, pieczone ziemniaczki, obłęd :) I ten dip do tego. Dla mnie to mógłby być cały obiadek.

    OdpowiedzUsuń
  13. pieczone ziemniaczki w ziołach mogłabym jeść zawsze i wszędzie, są przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. mimo ze nie lubie ziemniaków moze bym sie skusila ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super! Kocham młode ziemniaczki:) A z takim sosem to już niebo w gębie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Kocham podjadać takie ziemniaczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Malwina, za ten przepis, pychol ode mnie :-X Chyba jutro na działce sobie zrobię, sos tylko zastosuję swój, ten grillowy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Też mam teraz na nie fazę :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Pysznie, teraz uwielbiam ziemniaki, potem raczej unikam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie Ci się upiekły. Jeszcze w tym roku młodych nie jadłam - ale jak się już nasycę wersją gotowaną z koperkiem to też sobie takie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam pieczone ziemniaczki! A to połączenie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzisiaj mam szczęście trafiać na same pyszne blogi :)
    Ziemniaczki nie raz robiłam ale nigdy nie dodawałam ziół ani nie robiłam sosu. Twoje wyglądają o wiele lepiej dlatego przepis zapamiętuje i na pewno przy najbliższej okazji wykorzystam.

    Pozdrawiam ♥ Pati

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem wielbicielką pieczonych ziemniaków i takich z tym sosikiem z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  24. podzielam zdanie, młode są najlepsze i to takie nieprzekombinowane:)


    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja tez lubie mlode ziemniaki i zawsze z utesknieniem czekam, az sie pojawia. A takie pomidorowe sosy zawsze sie sprawdzaja w moim domu :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ziemniaki ziemniakami, ale siła tkwi w tym sosie :-D

    OdpowiedzUsuń
  27. ciekawy ten sos, tylko skąd wziąć brązową cebulę? nigdy takiej nie spotkałam.
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że nazwą brązowa cebula wprowadziłam zamieszanie. Brązowa cebula=żółta cebula, nazwy używane zamiennie. Najbardziej pospolita cebula w Polsce. Z przyzwyczajenia mówię brązowa, bo u mnie na targu pod taką nazwą jest sprzedawana

      Usuń
  28. Uwielbiam je, oj tak! Z tym sosem muszą być genialne.

    OdpowiedzUsuń
  29. Straszne rzeczy. Weszłam jak tylko zobaczyłam, bo myślałam, że to ogórki. Wychwyciłam tez jedno słówko z tytułu... I zastanawiałam się "dlaczego Malwinna robi pieczone ogórki?"

    OdpowiedzUsuń
  30. W takiej postaci ziemniaki kocham najbardziej... A sos musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  31. W takiej postaci ziemniaki kocham najbardziej... a sos musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.