sobota, 26 maja 2012

Orzechowe tarteletki z ganache z białej czekolady i truskawkami

Orzechowe tarteletki z ganache z białej czekolady i truskawkami


Kiedy Pela ogłosiła swoją jednodniową akcję dotyczącą kuchni naszych mam, długo zastanawiałam się, co przygotować. W pamięci przewijamy się różne pyszne smakołyki z dzieciństwa, ale chyba najbardziej utkwiły w niej kruche babeczki. Jako dziecko uwielbiałam razem z Mamą bawić się w wyrabianie ciasta i wylepianie foremek. Dlatego z okazji Jej święta sama postanowiłam przygotować jej kruche babeczki pod zapewne nieznanej jej postacią. Ciasto wykonałam na bazie orzechów laskowych, które uwielbia. W środku znalazł się słodki czekoladowy ganache i jej ukochane truskawki. Myślicie, że takie tarteletki przypadną jej do gustu?

Przepis dodaję do akcji Peli- Z kuchni mojej Mamy oraz akcji Lejdi- Co mamy dla Mamy jako deser. 


ORZECHOWE TARTELETKI Z GANACHE Z BIAŁEJ CZEKOLADY I TRUSKAWKAMI


Składniki (na 6 sztuk):
[przepis autorski]
  • 90 g obranych i drobno zmielonych orzechów laskowych
  • 95 g mąki pszennej
  • 60 g cukru pudru
  • 85 g zimnego masła
  • 2 żółtka
  • ganache: 200 g białej czekolady, 160 g śmietany kremówki 36 %
  • do dekoracji truskawki, listki mięty
Mąkę mieszamy z orzechami, cukrem pudrem. Dodajemy zimne masło, siekamy razem z mąką. Wlewamy żółtka, wyrabiamy gładkie ciasto. W razie potrzeby dodajemy odrobinę zimnej wody. Formujemy je w kulę, zawijamy w folię i odkładamy do lodówki na pół godziny. 6 foremek smarujemy lekko masłem. Ciasto wałkujemy na 2-3 mm, wykładamy nim foremki. Do każdej wkładamy kawałek folii aluminiowej i obciążamy całość ziarnami fasoli. Pieczemy w 180 stopniach przez 10 minut, po czym zdejmujemy folię i dopiekamy 3-5 minut. Po ostudzeniu wyjmujemy tarteletki z foremek. 
Kremówkę zagotowujemy, zdejmujemy z ognia, wsypujemy połamaną czekoladę i mieszamy do połączenia składników. Odstawiamy do ostygnięcia na 20-30 minut. Foremki napełniamy ganache i wkładamy do lodówki na godzinę lub dłużej, aż masa zgęstnieje. Dekorujemy truskawkami i listkami mięty. 

25 komentarzy :

  1. wspaniałe, myślę, że każda mama byłaby zachwycona :) kupiła niedawno foremki do tarteletek i chyba już czas je wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne! Wyszły Ci idealne! A mama na pewno zachwycona?! :)
    Ja będę robić tartaletki jutro, bo sernik został zjedzony w ekspresowym tempie! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. słodkie podarki dla Mam są cudne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Boze jaka mam ogromna ochote na nie !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygladają przepięknie. Szkoda, że tylo 6 sztuk :)

    OdpowiedzUsuń
  6. słodkości z białą czekoladą biorę w ciemno, bo po prostu je uwielbiam!:) miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie śliczne! i zapewne smakują wspaniale, biała czekolada i truskawki... cudowne połączenie <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne są, a na pewno przepyszne też

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe! mogłabym lizać monitor!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie ładne! :)
    Z pewnością pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. prawie jak moje ulubione z kajmakiem ';)

    OdpowiedzUsuń
  12. "Myślicie, że takie tarteletki przypadną jej do gustu?"

    Oczywiście, że tak! Nie znam nikogo, kto by się nie skusił. Są przecudowne!

    Miłego dnia,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  13. Szalenie efektowne! Zadna Mama by takimi nie pogardzila :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ślicznie i apetycznie u Ciebie Malwinko...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  15. cudnie wygladaja!!!!!i na pewno przepyszne sa :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie jedna mama chciałaby zjeść te pyszności. Ja jeszcze nie jadłam takiego wynalazku. Bardzo pomysłowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne, każdej mamie przypadłyby do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  18. Powiem jeno: szapoba! ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. wyglądają przepysznie! nie ma to jak sezon na truskawki! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglądają pięknie, połączenie ganache z białej czekolady z truskawkami bardzo do mnie przemawia :).

    OdpowiedzUsuń
  21. Biała czekolada i truskawki w jednym miejscu to już rozkosz nad roszkoszami, jak dla mnie oczywiście :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale cudnie wyglądają! Przypadają do gustu bez pytania :)
    Dziękuję Ci za udział w tej akcji.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu, Mama była nimi zachwycona;)

      Usuń
  23. Orzechowe? Koniecznie muszę zakupić takie foremki ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.