piątek, 18 maja 2012

Migdałowe muffinki z rabarbarem i kruszonką

Migdałowe muffinki z rabarbarem i kruszonką


Kilka dni temu prezentowałam Wam migdałowe ciasto z rabarbarem i kruszonką. Niejednokrotnie zdarza nam się jednak, że nie dysponujemy wystarczającą ilością czasu, aby upiec jakieś ciasto. Wówczas na ratunek przychodzą nam muffiny. Te z lekką nutką migdałów i amaretto, cudownie różowym rabarbarem są wręcz kwintesencją wiosny. Do tego duża ilość kruszonki, bo któż jej nie lubi? Swoją drogą, czy jako dzieci lubiliście obskubywać kruszonkę z ciasta? A może niektórym z Was ten nawyk pozostał? Częstujecie się proszę muffinami ;)

Przepis dodaję do akcji Usagi- Czas na piknik oraz akcji Olciaky- Rabarbarowa akcja. 


MIGDAŁOWE MUFFINKI Z RABARBAREM I KRUSZONKĄ

Składniki (na 12 sztuk):
[przepis własny]
  • 150 g mąki pszennej
  • 110 g mielonych migdałów
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 140 g cukru
  • 1 jajko
  • 200 ml mleka
  • 2 łyżki amaretto
  • 80 ml oleju
  • 150 g różowego rabarbaru
  • kruszonka- 30 g miękkiego masła, 1/4 szklanki zmielonych migdałów, 3 łyżki drobnego cukru
Składniki na kruszonkę wyrabiamy palcami. W misce łączymy zmielone migdały, mąkę, cukier, proszek i sodę. W drugiej misce mieszamy jajko, mleko, amaretto i olej. Rabarbar kroimy w kawałki. Składniki mokre dodajemy do suchych, mieszamy do połączenia się. Masę wlewamy do foremek na muffiny (na około 2/3 wysokości foremek), na wierzchy układamy rabarbar (możemy go posypać dodatkowo cukrem) i sypiemy kruszonkę. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, pieczemy 20-25 minut. 

Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

20 komentarzy :

  1. chętnie bym się jednym takim pięknym muffinem poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również i przyznam szczerze do dziś najbardziej lubię skubać kruszonkę, a muffiny uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A wiesz, że ja właśnie jem upieczone wczoraj muffinki z rabarbarem i kruszonką?!
    Ale mam zupełnie inny przepis :) Podzielę się z nim na blogu w weekend.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja mam właśnie zapas świeżego rabarbaru do wykorzystania:))) i już wiem co zrobię:) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekalam, czekalam i sie doczekalam :) Wygladaja oblednie! Robilam kiedys podobne, ale moje nie wyszly takie foremne i urocze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lapie jedna albo i dwie:) Pysznie wygladaja!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. jutro tez chyab upieke :) jak bedzie lało hehe bo szkoda pogody na siedzenie w piekarniku :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Rabarbar króluje u mnie w kuchni i w takich babeczkach chętnie bym go widziała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mówisz, ze to dobre?:) wierzę na słowo i upichcę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ależ zjadłabym takie ciacho!!! niestety na razie marzenie ściętej głowy :( pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muffinki ...... jak dla mnie niebo:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Te 'male' wypieki zawsze sa dobrym pomyslem, gdy czasu niewiele, dlatego i ja czesto je popelniam. A jesli z rabarbarem i migdalami, to czestuje sie bardzo chetnie :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Straszna mam słabość do różowego rabarbaru, ale za Chiny nie mogłam nigdzie znaleźć. Dobrze, że ten brzydszy, zielony chociaż smakuje równie wspaniale. Apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. ja się częstuję, ponieważ robiłam podobne i były pyszne :) udany wypiek na piknik :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł na wykorzystanie rabarbaru. A do tego migdałowe, a do tego kruszonka. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Malwiś, ja muffinki w każdej postaci. :) A takie z dodatkiem rabarbaru. Pożeram z miejsca.
    Pozdrawiam
    Ania
    P.S: Zabieram się za ciasteczka Anzac.

    OdpowiedzUsuń
  17. pysznościowe! pożeram wzrokiem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. aaaaaaaa, wyglądają przepysznie! ja zawsze robiłam ciasto rabarbarowe, ale muffiny są genialnym pomysłem! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszne;)
    Panno Maliwnno, serdecznie dziękuję za udział w akcji!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.